چهارشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۴

برای موفق بودن، افکاری که در ذهن میپرورانید را درست و با دقت انتخاب کنید. افکاری که شما درباره خودتان، توانایی‌هایتان، دستاوردهای مالی‌تان یا شکست‌های مالی‌‌تان دارید و همچنین تصوری که در ذهن‌‌تان نسبت به توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت دارید، در نهایت در زندگی‌تان عملی خواهند شد.

تاثیر شگرف مثبت اندیشی در موفقیت

سلامت نیوز:برای موفق بودن، افکاری که در ذهن میپرورانید را درست و با دقت انتخاب کنید. افکاری که شما درباره خودتان، توانایی‌هایتان، دستاوردهای مالی‌تان یا شکست‌های مالی‌‌تان دارید و همچنین تصوری که در ذهن‌‌تان نسبت به توانایی‌تان برای رسیدن به موفقیت دارید، در نهایت در زندگی‌تان عملی خواهند شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از عصرایران ،اگر نگرش شما منفیِ است و احساس می‌کنید نیاز به تغییر الگوی تفکر دارید، می‌توانید راهکارهایی که در ادامه آورده‌ایم را انجام بدهید:

آماده سازی ذهن

شما باید یاد بگیرید که خودتان را برای یک وضعیت ذهنی مثبت آماده کنید. افکارمثبت را جایگزین افکار ناامیدکننده‌‌تان کنید. برای این کار باید تمرکز خود را بر توانایی‌هایتان بگذارید. این کار باعث می‌شود که از حرکت باز نایستید و به تلاش ادامه بدهید.

عامل انگیزه خود را کشف کنید

در جست‌وجوی چیزهایی باشید که به شما انگیزه تلاش و کوشش می‌دهد. فکر کنید که در گذشته چه چیزهایی به شما انگیزه داده است تا تغییری در زندگی‌تان ایجاد کنید و به دنبال اهداف‌تان بروید. زمانی که بتوانید به خودتان برای یک هدف انگیزه بدهید، باعث می‌شود سریع‌تر در مسیرتان حرکت کنید و در نهایت موجب خواهد شد که موفقیت‌های بیشتری به دست آورید.

به تحقق یافتن هدفتان باور داشته باشید

هرچقدرعمیق‌تربه تحقق یک هدف باورداشته باشید، احتمال بیشتری برای محقق شدن آن وجود دارد. این نوع تمرین ذهنی، باعث مثبت‌اندیشی شما می‌شود و شما را به سمت دست‌یابی به موفقیت سوق می‌دهد.

به ذهن خود نظم ببخشید

زمانی که درکارخود با چالش مواجه می‌شوید، شاید احساس کنید که کنترل احساسات و افکار خود را ازدست داده‌اید. برای اینکه خوش‌بین باقی بمانید، ذهن خود را نظم ببخشید تا از افکار بدبینانه خالی شود و از لغزش در سراشیبیِ سوال «چه می‌شود؟» نجات پیدا کنید.

تمرکزکردن روی راه حل

برای اینکه نگرش خوبی داشته باشید، یاد بگیرید که ذهن‌تان را بر راه‌حل‌ها متمرکز کنید نه بر مشکلات.

متعهد باشید

زمانی که ۱۰۰ درصد متعهد به کارتان باشید، به عنوان موتورمحرکه شما برای رسیدن به اهداف‌تان عمل می‌کند. تعهد کامل، شک و تردید را از بین می‌برد.

اثرات مثبت اندیشی

مثبت بودن قدرت تمرکزشما را بالا می‌برد. مثبت اندیشی باعث می‌شود حواستان به حواشی، منفی بافی‌ها و پیش‌آمدهای جزئی که باب میلتان نیستند پرت نشود و درنتیجه تمامی تمرکزتان رومسیراصلیتان قرارمی‌گیرد.

نگرش مثبت باعث تقویت اعتماد به نفس‌تان می‌شود. مثبت بودن نقاط ضعف وچیزهایی که باعث آزارتان می‌شود را برایتان کمرنگ کرده و درنتیجه باعث بالا بردن اعتماد به نفس شما می‌شود.

مثبت اندیشی، فرصت‌های زندگی‌ات را نمایان می‌سازد. تا زمانی که درحال غرزدن و گله کردن و منفی‌بافی باشید، نمی‌توانید فرصت‌های زندگی را که راه رسیدن به موفقیت هستند را ببینید و قابلیت تشخیص آنها را ندارید.

با مثبت اندیشی به خود باوری می‌رسید. مثبت اندیشی استعدادها و توانایی‌هایتان را برای شما آشکار می‌سازد و باعث می‌شود به خود اعتماد داشته وبه خودباوری برسید.

نگرش مثبت نقطه تحمل را بالا می‌برد. اگر مثبت اندیش باشید کارها برایتان آسان‌تروقابل حل‌ترمی‌شود.

مثبت اندیشی باعث جلب اعتماد دیگران می‌شود. در قسمت بالا به تاثیر مثبت اندیشی درکشف توانایی‌ها و در نتیجه خودباوری و بالا رفتن اعتماد به نفس اشاره شد. زمانی که شما به خودباوری برسید و اعتماد به نفس داشته باشید، دیگران نیز راحت‌تر می‌توانند به شما اعتماد کنند و مسئولیت‌های بزرگتری به شما بسپارند. در نتیجه می‌تواند باعث ارتقا جایگاه شما در کارو یا خانواده و...شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha