سلامت نیوز :  دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی گفت: والدین هنگام گریه نوزاد به دلیل دردهای ناشی از كولیك، خونسردی خود را حفظ كنند همچنین بهتر است نوزاد را به شكم برگردانده و كمر و دور شكم طفل را گرم نگه دارند و ماساژ دهند تا نوزاد آروغ بزند.

ناصر كلانتر در گفت‌وگو با  فارس  با بیان اینكه كولیك شیرخواران برای نوزادان بسیار دردناك است، اظهار داشت: با رعایت نكاتی ساده می‌توان تا حدودی میزان درد را در آنها كاهش داد.

وی گفت: معمولاً كولیك شیرخواری با علائمی نظیر گریه‌های بلند همراه است كه همین مسئله برای والدین خصوصاً مادران استرس به وجود می‌آورد؛ مادران شیرده باید به این نكته توجه داشته باشند كه استرس به طور مستقیم بر روی شیر آنها تأثیر سوء می‌گذارد؛ به طوری كه استرس مادر از طریق شیر به طفل سرایت كرده و موجب تشدید درد در آنها می‌شود.

كلانتر افزود: توصیه می‌شود والدین هنگام گریه نوزاد خونسردی خود را حفظ كنند همچنین بهتر است نوزاد را به شكم برگردانده و كمر و دور شكم طفل را گرم نگه دارند و ماساژ دهند تا نوزاد آروغ بزند.

این متخصص اطفال، رژیم غذایی مادر را در كاهش دردهای كولیك شیرخواران مؤثر دانست و افزود: در دوران شیردهی، مادران باید سعی كنند از مواد غذایی نظیر بادمجان و كدو، پرهیز كنند همچنین قبل از استفاده از حبوبات، آنها را خیس كرده و پوست بگیرند.

دانشیار دانشگاه علوم‌پزشكی شهید بهشتی خاطرنشان كرد: چرب كردن مقعد كودك می‌تواند به دفع راحت مدفوع در طفل كمك كند چرا كه این امر در تسكین دردهای كولیك مؤثر است همچنین درمان‌های دارویی نظیر عرق نعنا كه در كارخانجات گیاهی ساخته می‌شود در تسكین دردهای كولیك نوزادی مؤثر است البته این اقدام باید روزی یك بار یا هفته‌ای 3 تا 4 بار انجام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha