سلامت نیوز :رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور گفت: سازمان پزشكی قانونی در حال حاضر با وجود امكانات كنونی در صورت بروز حادثه‌ای سنگین مانند زلزله در تهران در صورت شدت بالای چنین زلزله‌ای توانایی پاسخگویی ندارد.

احمد شجاعی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: در همه حوادث طبیعی انتهای تمام كارها بر عهده سازمان پزشكی قانونی است و به نوعی تمام مشكلات از جمله هویت اجساد و شناسایی آنان بر عهده این سازمان است.

وی در پاسخ به این پرسش كه برخی از نهادها و سازمان‌های امدادی از جمله هلال‌احمر به طور شفاف اعلام كرده‌اند كه در صورت رخ دادن زلزله شدید در تهران با امكانات كنونی نمی‌توانند پاسخگویی مصدومان باشند و در حال حاضر سازمان پزشكی قانونی آیا این توانایی و امكانات را برای مقابله با زلزله تهران دارد، گفت: خیر، مسلماً با آن حجم كاری كه در چنین زلزله‌ای در تهران رخ دهد سازمان پزشكی قانونی توانایی پاسخگویی ندارد. البته در مورد زلزله باید بحث‌های خاص كارشناسی صورت پذیرد از جمله اینكه تلاش شود تا میزان تلفات در این زمینه كم شود.

رئیس سازمان پزشكی قانونی كشور خاطر نشان كرد: به دلیل اینكه پس از زلزله شناسایی و فرآیند قانونی دفن اجساد بر عهده سازمان پزشكی قانون است پاسخگویی چنین حوادثی با امكانات فعلی از توان سازمان پزشكی قانونی خارج است و قطعاً پیامدهای سنگینی خواهد داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha