رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه روند کاهش تلفات جاده‌ای چند سالی است که در رقم حدود ۱۶ هزار نفر ثابت مانده، گفت: این عدد را باید به زیر ۱۰ هزار نفر در سال برسانیم.

تلفات جاده‌ای را باید به زیر ۱۰ هزار نفر در سال برسانیم

سلامت نیوز:رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از اینکه روند کاهش تلفات جاده‌ای چند سالی است که در رقم حدود ۱۶ هزار نفر ثابت مانده، گفت: این عدد را باید به زیر ۱۰ هزار نفر در سال برسانیم.

به گزارش سلامت نیوز بهخ نقل از خانه ملت،شادمهر کاظم زاده رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس با اشاره به جان باختن ۱۴ هزار و ۸۰۰ تن بر اثر تصادفات جاده‌ای در 11 ماه ابتدایی سال، عنوان کرد: تلفات جاده‌ای تا همین چند سال گذشته که تعداد خودرو و سفرهای بین شهری کمتر بود، رقمی معادل 28 تا 29 هزار نفر در سال بود که با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته این رقم سال به سال پایین آمد و به 16 هزار تلفات در سال رسید.

نماینده مردم دهلران، آبادانان و دره شهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه این مسئله نشان می‌دهد با برنامه ریزی و مدیریت صحیح این رقم را می‌توان بیشتر هم کاهش داد، افزود: عوامل مختلفی بر افزایش تلفات جاده‌ای تأثیرگذار است که نیروی انسانی، ایمنی خودروها و ایمنی راه‌ها از اصلی ترین عوامل تأثیرگذار در این خصوص هستند.

وی با بیان اینکه با تمرکز بر روی این سه اصل، می‌توانیم آمار را به زیر 10 هزار نفر بیاوریم، گفت: در حال حاضر چند سال است که آمار تلفات جاده‌ای ما حدود 16 هزار نفر ثابت مانده و این مسئله نیاز به کار آسیب شناسانه دارد تا بتوانیم این عدد را به زیر 10 هزار نفر در سال برسانیم.

ضرورت اجرای آیین نامه حقوق مسافر برای کاهش تلفات رانندگی

این نماینده مردم در مجلس تأکید کرد: یکی از فاکتورهای مهم در این بین، رعایت آیین نامه حقوق مسافر است که باید به تک تک مؤلفه‌های آن از جمله استراحتگاه‌های بین مسیر، استاندارد بودن راه‌ها و نظارت پلیس توجه داشت. با توجه به اینکه این آیین نامه بر مسائل روانی و ناخودآگاه راننده تأثیرگذار بوده و علت حدود 70 درصد از تصادفات رانندگی نیز عامل انسانی بوده است، پایبندی به این آیین نامه یک ضرورت است.

کاظم زاده ادامه داد: در حال حاضر دستگاه‌های اجرایی در آستانه نوروز تمام تلاش خود را برای بهبود شرایط و کاهش آمار تلفات جاده‌ای انجام داده‌اند و باید از دستگاه‌های ذی‌ربط به دلیل وقت و انرژی که برای کاهش آمار تلفات جاده‌ای میگذارند، قدردانی هم کرد.
تصادف جاده

 

اختصاص فقط 17 میلیارد از 390 میلیارد تومان جرائم رانندگی به سازمان راهداری

رئیس کمیته حمل و نقل کمیسیون عمران مجلس افزود: ضمن اینکه مسئله مهم این است که ما در برابر چه داده‌هایی از دستگاه‌های مسئول در این ارتباط خواسته‌هایی داریم و تأمین اعتبار و امکانات برای این دستگاه‌ها یک ضرورت است؛ برای نمونه به سازمان راهداری از محل تخلفات جریمه رانندگی فقط 17 میلیارد از 390 میلیارد تومان وصول شده، بودجه تخصیص یافته است که این رقم به هیچ عنوان پاسخگوی نیازهای این سازمان، برای ایمنی راه‌ها نیست./


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha