چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۳:۳۸
کد خبر: 26678

ریفلاكس معده یا ترش كردن كه تاكنون به روش جراحی، لاپاراسكوپی یا تجویز دارو در كشور درمان می‌شد از امروز با استفاده از تجارب جهانی به روش آندوسكوپی نیز در كشور درمان می‌شود.

سلامت نیوز : ریفلاكس معده یا ترش كردن كه تاكنون به روش جراحی، لاپاراسكوپی یا تجویز دارو در كشور درمان می‌شد از امروز با استفاده از تجارب جهانی به روش آندوسكوپی نیز در كشور درمان می‌شود.

محسن امینی، فوق تخصص گوارش و مسئول تیم جراحی نخستین عمل آندوسكوپی ریفلاكس معده در گفت‌و‌گو با  فارس، در این مورد توضیح داد: ریفلاكس معده یا بازگشت اسید از معده به مری عارضه شایعی است و بنا به روایتی حدود 30 درصد مردم به این عارضه دچار هستند.

وی گفت: تاكنون درمان این بیماری در كشور به روش دارویی یا جراحی با برش انجام می شد، درمان از طریق لاپاراسكوپی هم كه به سوراخ كوچی بر روی بدن نیاز دارد نیز برای این عارضه در كشور انجام می‌شود اما درمان از طریق آندوسكوپی برای اولین بار امروز در یك مركز خصوصی در تهران انجام می‌شود.

وی اضافه كرد: هزینه این عمل 6 میلیون تومان است كه تحت پوشش بیمه هم نیست اما 80درصد این هزینه بابت ابزار و تجهیزات پزشكی آن است كه در بخش دولتی وجود ندارد.

امینی افزود: بین 30 تا 40 درصد مردم با عارضه ریفلاكس معده یا بازگشت اسید از معده به مری مواجه هستند و برخی مجبورند تا پایان عمر از دارو استفاده كنند در این روش روش درمانی این مشكلات وجود ندارد.

وی گفت: درمان ریفلاكس معده به روش آندوسكوپی در كشورهای مختلف انجام می شود اما این برای اولین بار است كه از این روش برای درمامن این عارضه در كشور استفاده می‌شود.

وی افزود: در این روش از طریق دهان ابزار آندوسكوپی را وارد می كنیم و با تقویت دریجه معده به مری امكان بازگشت اسید معده به مری را از بین می‌بریم به این ترتیب ریفلاكس معده، سوزش سر دل و بازگشت محتویات از معده به مری از بین می‌رود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • موسوی ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    16 0
    لطفا آدرس و شماره تلفن مرکز درمانی رو لطف کنید
  • مجتبی ۱۹:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۷
    14 3
    سلام لطفا ادرس و اسم ان مرکز درمانی را ایمیل فرمایید بسیار ممنون
  • محمد ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۵
    15 3
    لطفاشماره تماس یا آدرس رو جهت ارتباط ارسال کنید بنده قصد انجام این عمل رو دارم
  • shahrad ۰۹:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۱
    32 3
    سلام و خسته نباشید به همه عزیزان خیلی خوش حال شدم که یه راه حلی پیدا شد اما لطفا از عوارض عمل هم توضیح دهید ممنون
  • یوسف ۲۰:۰۷ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۵
    16 0
    سلام.حدودبیست سال است که بوی دهان دارم خیلی دکتررفتم.گفتندازرفلاکسه.داروزیادخوردم ولی خوب نشده.گلووبینی ودندانهارادکتررفتم گفتندموردنداره.فقط ازرفلاکس..لطفاراهنمایی کنیدآدرس مطب یابیمارستان رابدهید..ممنون
    • محمد ۱۴:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۸
      37 6
      با سلام و خسته نباشید حدود ۵ ماه هست که ریفلاکس دارم و هرچه داروهای پنتوپرازول, لانسوپرازول و... را می خورم اسید معده ام را کنترل می کنند ولی اون احساس بالا آمدن و توده در گلو بعد از غذا رو دارم ولی با خوردن یک قرص آلپرازولام خیلی بهتر میشوم و علایم رفلاکس از بین میرود آقای دکتر به نظر شما مشکل من از اسفنکتر انتهای مری هست یا کولیت عصبی یا عامل دیگر لطفا راهنمایی فرمایید به همراه شماره و آدرس مطب با تشکر فراوان
  • nashenas ۱۴:۲۷ - ۱۳۹۵/۰۷/۱۴
    31 6
    با سلام کسی هست که این عملو انجام داده باشه ایا راضی هست
  • ثریا ۲۳:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    17 5
    سلام . ممنون میشم آدرس و تلفن جایی که این عمل رو انجام میدن برام ایمیل کنید‌
  • خانم فلاحی ۲۰:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    57 4
    باسلام خدمت آقای دکتر امین محسنی فوق تخصص گوارش بنده به علت داشتن رفلاکس مزمن حلقی حنجره ای و درمان نشدن با دارو خواهان این عمل جراحی (به روش آندوسکوپی)هستم. میدانم این روش عوارضی ندارد حال از شما سوال دارم که آیا بعد از انجام این عمل جراحی با خوردن داروهای ضد فشار خون یا داشتن استرس یا تغذیه با موادی مثل ادویه جات و چربی جات و یا سرفه کردن محکم و یا حاملگی این عضله شل نمی شود و به تدریج به حالت اول برگردد؟
  • مجیددورقی ۱۵:۴۷ - ۱۴۰۰/۰۶/۱۴
    1 0
    رفلاکس شدیددارم تقریبا 8سال شده ازتمام داروهایی استفاده کردم خوب نشدم