استفاده از خمیر دندان می تواند از طریق رفع پلاك های دندانی و غذا از روی دندان ها، كمك خوبی در ایجاد بهداشت دهان باشد اما كف و سایندگی بیشتر نشانه پاك كنندگی بهتر یك خمیر دندان نیست.

سلامت نیوز : استفاده از خمیر دندان می تواند از طریق رفع پلاك های دندانی و غذا از روی دندان ها، كمك خوبی در ایجاد بهداشت دهان باشد اما كف و سایندگی بیشتر نشانه پاك كنندگی بهتر یك خمیر دندان نیست.

 معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی اعلام كرد: خمیر دندان ها با داشتن فلوراید می توانند در پیشگیری از بیماری های دندان و لثه مؤثر باشند و فلوراید در اشكال مختلف مانند سدیم فلوراید و سدیم مونوفلوروفسفات،‌ به عنوان تشكیل دهنده مینای دندان ها و استخوان، مهمترین ماده مؤثر د رخمیر دندان جهت پیشگیری از پوسیدگی دندانی به شمار می رود.

بنابر این گزارش، میكای سفید پودر شده،‌ تركیبات كسیم و سیلیكات، زمان مورد نیاز برای از بین بردن پلاك از روی دندان را كاهش داده، همچنین به عنوان براق كننده دندان نیز عمل می كند.

این گزارش می افزاید، خورده شدن خمیر دندان ممكن است منجر به ایجاد تهوع و اسهال در افراد شود و بهتر است در مورد كودكان از فرمولاسیون های مخصوص به خود آنها استفاده شود.

بنابر اعلام معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی یك مسواك خوب باید دارای یك سر كوتاه، الیاف نایلونی با نوك گرد برای بزرگسالان و یا نرم و متوسط برای كودكان باشد همچنین بهتر است افراد برای رعایت بهداشت مسواك و جلوگیری از تجمع باكتری ها روی آن، در صورت بدشكل و كج شدن الیاف مسواك هر سه ماه یك بار مسواك خود را عوض كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha