سلامت نیوز : معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر گفت: بیشترین علت متوفیان زائر عمره مفرده كشورمان عدم معاینه پزشكی زوار و آگاهی از بیماری خود بوده است.

امین رضا طباطبایی در گفت‌وگو با فارس، اظهار داشت: از آغاز ورود زوار عمره مفرده كشورمان به شهرهای مدینه و مكه تا پایان هفته گذشته 21 نفر از زوار كشورمان فوت كرده‌اند كه بیشترین علت مرگ آنان نیز عدم معاینه پزشكی و آگاهی آنان از بیماری‌شان بوده است بنابراین زوار عمره مفرده باید قبل از عزیمت به عربستان در ایران به طور جد معاینه پزشكی شوند.

وی افزود: مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر كشورمان با 2 درمانگاه سیار و بین راهی در مجموع در دو شهر مكه و مدینه 19 درمانگاه برای زوار عمره مفرده كشور راه‌اندازی كرده است كه به صورت 24، 16 و 8 ساعته به آنان خدمات درمانی و بهداشتی ارائه می‌كند.

طباطبایی تصریح كرد: درمانگا‌ه‌های مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر روزانه در مجموع در شهرهای مدینه و مكه بیش از 5 تا 6 هزار زائر كشورمان را تحت معاینه، ویزیت و درمان قرار می‌دهند.

معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر اظهار داشت: مشكلات تنفسی، سرماخوردگی و در نهایت دردهای عضلانی بیشترین علت مراجعه بیماران به درمانگا‌ه‌های مركز پزشكی حج و زیارت هلال احمر كشورمان در شهرهای مدینه و مكه بوده است.

طباطبایی گفت: بیشترین توصیه مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر به زوار عمره مفرده كشورمان جهت عزیمت برای تشرف به خانه خدا معاینه قبل از اعزام است تا از وضعیت جسمی خود آگاه شوند و در صورت عدم اجازه اعزام توسط پزشك معالج از جمله بیماری‌های قلبی به طور جد به این توصیه‌ها عمل كنند و حتی المقدور از عزیمت به عربستان با وجود بیماری خودداری كنند.

معاون حج و عمره مركز پزشكی حج و زیارت جمعیت هلال احمر خاطرنشان كرد: این مركز در شهرهای مدینه و مكه با توزیع بروشورهای آموزشی و ارائه بسته‌های كمك‌های اولیه در مراكز اقامتی زوار عمره مفرده كشورمان سطح آگاهی زوار را در این راستا ارتقا می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha