شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲
کد خبر: 266847

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر امروز از شمال غرب و غرب وارد ایران می‌شود ، از بارش باران و برف و تگرگ در برخی از مناطق کشور خبر داد.

باران، برف و تگرگ در راه است

سلامت نیوز:مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با بیان اینکه سامانه بارشی جدیدی از بعدازظهر امروز از شمال غرب و غرب وارد ایران می‌شود ، از بارش باران و برف و تگرگ در برخی از مناطق کشور خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،احد وظیفه  با اشاره به اینکه بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، امروز (شنبه 25 اسفند) سامانه بارشی در شمال شرق کشور فعال است، گفت‌: این سامانه به تدریج اواخر امروز از کشور خارج می‌شود.

این کارشناس هواشناسی با بیان اینکه از بعدازظهر امروز (25 اسفند) سامانه بارشی جدیدی از سمت شمال غرب و غرب وارد کشور می‌شود، گفت‌: این سامانه فردا  (یکشنبه‌ ) تقویت می‌شود و اکثر مناطق کشور را در بر می‌گیرد و سبب بارش باران، رعد و برق، وزش باد شدید موقت، در ارتفاعات و همچنین در مناطق سردسیر سبب بارش برف و در مناطق مستعد باعث بارش تگرگ خواهد شد.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی همچنین، ادامه‌ داد: سامانه بارشی پس‌فردا (دوشنبه 27 اسفند) در سواحل دریای خزر ، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور فعال بوده و در اواخر این  روز از مرزهای شرقی کشور خارج می‌شود.

به گفته وظیفه، از فردا (یکشنبه‌ 26 اسفند) تا روز دوشنبه کاهش دما بین هشت تا 12 درجه در استان‌های ساحلی خزر و سپس شمال شرق کشور  رخ خواهد داد.

وی در ادامه با اشاره به این که از اواخر فردا و طی روز دوشنبه (27 اسفند) دریای خزر مواج و طوفانی خواهد بود، اضافه کرد: فردا خلیج فارس ، تنگه هرمز و پس فردا شرق خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان به سبب وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق، مواج و طوفانی خواهد بود.

مدیر کل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ، تاکید کرد : اواخر وقت امروز برای برخی مناطق جنوب غرب و طی روز آینده برخی از مناطق جنوب غرب و نوار شرقی کشور  به ویژه‌  در استان‌های سیستان‌وبلوچستان و شرق کرمان وزش باد شدید همراه با گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

وظیفه در پایان درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت‌: فردا و پس فردا (یکشنبه‌ و دوشنبه) هوای تهران نیمه ابری، به تدریج افزایش ابر، در بعضی ساعات رگبار باران و گاهی با وزش باد شدید همراه خواهد بود.  پیش‌بینی می‌شود بیشترین دمای تهران طی دو روز آینده 14 و کمترین دما نیز 5 و 6 درجه سانتیگراد باشد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha