مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: امسال 18 هزار و 876 حادثه ناشی کار در غرب تهران رخ داد و 118 نفر از این حادثه دیدگان جان خود را از دست دادند.

118 نفر امسال بر اثر حادثه شغلی در غرب تهران جان باختند

سلامت نیوز:  مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ گفت: امسال 18 هزار و 876 حادثه ناشی کار در غرب تهران رخ داد و 118 نفر از این حادثه دیدگان جان خود را از دست دادند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا، ناهید حیدری روز شنبه در جمع مسئولن ادارات تامین اجتماعی غرب تهران افزود: بر اساس آمار سال گذشته از 9 میلیون جمعیت بیمه شده اجباری در هر روز کاری، 51 حادثه کار و در طول هر ماه هزار 573 مورد حادثه به سازمان تامین اجتماعی گزارش شد.
وی اضافه کرد: از 18 هزار و 876 نفر که در غرب تهران دچار حادثه شدند، 17 هزار و 184 نفر که معادل 9 درصد هستند تحت پوشش حمایت درمانی تامین اجتماعی قرار گرفتند.


حیدری ادامه داد: متاسفانه 118 نفر بر اثر شدت حادثه و به علت رعایت نکردن نکات ایمنی فوت کردند و 121 نفر از کار افتاده کلی بالای 66 درصد شدند.
حیدری تاکید کرد: بیمه شدگان که مشمول مقرارت قانون تامین اجتماعی هستند، در صورت مصدوم شدن بر اثر حوادث ناشی از کار می توانند از خدمات تامین اجتماعی بهرمند شوند.


وی آمار کارگرانی که تحت پوشش هیچ بیمه ای نیستند را اسفبار توصیف کرد و گفت: پیش بینی می شود بیش از 4 میلیون نفر از کارگران در کارگاههای زیرزمینی در کشور مشغول فعالیت باشد و از شمول قانون کار و بیمه خارج هستند و متاسفانه نزدیک به 35 درصد از این کارگران، زنان و کودکان کار هستند.
مدیر کل تامین اجتماعی غرب تهران بزرگ از طرح برگزاری کارگاههای آموزشی ایمنی کار به کارگران ساختمانی به منظور کاهش حوادث ناشی از کار خبر داد و گفت: یکی از طرح های ماندگار مرحوم دکتر سید تقی نور، بخش مدیرعامل فقید سازمان تامین اجتماعی صدور دستورالعمل برگزاری کلاس های ارتقای سطح دانش ایمنی کارگران ساختمانی است که از اسفند امسال و با همکاری انجمن های صنفی کارگران ساختمانی و اداره تعاون کار و رفاه اجتماعی دایر و در سال آینده نیز در تمام استانها برگزار می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha