سارق جوانی که چند روز قبل خودروی یکی از سازمان‌های بین‌المللی در تهران را به سرقت برده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

سلامت نیوز:سارق جوانی که چند روز قبل خودروی یکی از سازمان‌های بین‌المللی در تهران را به سرقت برده بود، از سوی پلیس شناسایی و دستگیر شد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه شهروند ،این سارق در جریان چند عملیات تعقیب و گریز در شهرهای مختلف قصد فرار از دست ماموران را داشت، اما درنهایت در شاهین‌شهر اصفهان و به ضرب به گلوله پلیس مجروح شد. این سارق مسلح در اعترافات اولیه‌اش به ماموران گفت انگیزه‌اش از این سرقت عجیب تهیه پول برای تعطیلات عید بوده است.


١٩ اسفند ماه بود که مردی با مراجعه به اداره یکم پلیس آگاهی ماموران را در جریان یک سرقت مسلحانه قرار می‌دهد. این مرد در اظهاراتش به ماموران گفت: «من کارمند سازمان بهداشت جهانی هستم و صبح امروز برای خرید مبلمان محل کارم به یکی از خیابان‌های تهران رفته بودم که ناگهان مرد جوانی با تهدید اسلحه من را از خودرو پیدا کرد و خودروام را به سرقت برد.»


بلافاصله موضوع سرقت خودروی پاجرو با پلاک سازمانی به همه واحدها اطلاع داده شد و پیگیری این پرونده در دستور کار ماموران اداره آگاهی قرار گرفت. ٣ روز بعد یعنی ٢٣ اسفند در حالی که کارآگاهان به دنبال سرنخی از این سرقت بودند، از پلیس اصفهان خبر رسید که خودرویی با همین مشخصات از سوی پلیس طی یک عملیات تعقیب و گریز توقیف شده و راننده آن هم به دلیل تیراندازی پلیس به سمت خودرو مجروح  شده است.


متهم این پرونده در اظهارات اولیه‌اش ضمن اقرار به سرقت مسلحانه خودرو و چندین‌بار فرار از دست ماموران در شهرهای مختلف، به ماموران گفت: «وقتی پلاک خودرو را دیدم، تازه متوجه شدم که خودروی سازمانی است و به همین دلیل هم نتوانستم آن را اوراق کنم و به شهرهای اطراف تهران رفتم.

بعد  تصمیم گرفتم به اصفهان بروم تا شاید در آن شهر بتوانم این خودرو را آبش کنم. حوالی دلیجان یک ایست بازرسی پلیس بود که به من مشکوک شد و دستور توقف داد؛ اما من از دست آنها فرار کردم، قبل از مورچه‌خورت اصفهان هم یک ایست بازرسی دیگر بود، فکر می‌کنم از طریق بیسیم در جریان فرار من بودند، پلیس مورچه‌خورت هم سعی داشت تا من را متوقف کند، حتی چندبار هم به طرف من تیراندازی کردند، اما من بی‌توجه به حرکتم ادامه دادم و موفق شدم از دست آنها هم فرار کنم.

نمی‌دانستم چکار کنم، می‌دانستم که نمی‌توانم به اصفهان بروم چون آنجا خیلی زود شناسایی و دستگیر می‌شدم، به همین دلیل تصمیم گرفتم به طرف نجف‌آباد بروم تا شاید از آنجا بتوانم فرار کنم اما پلیس آن شهر هم در جریان بود و من را تعقیب کرد، همان‌جا بود که به طرف شاهین‌شهر اصفهان تغییر مسیر دادم، اما اینبار تعداد ماموران و خودروهای‌شان زیاد شده بودند، چندبار دستور توقف دادند و بعد شروع به تیراندازی کردند، فکر می‌کنم چند گلوله به لاستیک خودرو خورد، سرعت من خیلی کم شده بود، زخمی هم شده بودم، پلیس من را محاصره کرد و چاره‌ای جز تسلیم‌شدن  نداشتم.»


او درباره انگیزه‌اش از این سرقت هم گفت: «من بی‌پول بودم، شب عید بود و مانده بودم که چکار کنم، چند وقت پیش یک اسلحه خریده بودم تا با سرقت مسلحانه پولدار شوم، آن روز هم در خیابان پرسه می‌زدم تا چشمم به آن پاجرو افتاد و آن را سرقت کردم.»
گفتنی است این سارق به دستور مقام قضائی به‌زودی به تهران منتقل می‌شود و در اختیار ماموران اداره یکم آگاهی قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha