سلامت نیوز : كارشناس پرستاری بخش قلب كودكان بیمارستان شهید رجایی گفت: زمانی كه مادر كودك را پس از عمل جراحی قلب در آغوش می‌گیرد، جریان خون طفل افزایش یافته و تنفس به حالت طبیعی برمی‌گردد ضمن اینكه طول مدت بستری كودك نیز كاهش می‌یابد.

به گزارش فارس ، مریم لطفی‌ ستان در سومین همایش قلب كودكان ایران كه امروز در بیمارستان شهید رجایی برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تأثیر لمس و در آغوش گرفتن كودك پس از عمل جراحی قلب اشاره كرد و اظهار داشت: طبق تحقیقات انجام‌شده زمانی كه مادر كودك را پس از عمل جراحی قلب در آغوش می‌گیرد، جریان خون طفل افزایش یافته و تنفس به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

وی گفت: كاهش درد و به جریان افتادن خون در دستگاه گوارش پس از جراحی و جذب بیشتر مواد غذایی نظیر شیر مادر از دیگر تأثیرات در آغوش گرفتن كودك توسط مادر است ضمن اینكه تماس پوستی مادر با كودك، حساسیت و اگزمای پس از جراحی را در كودك كاهش می‌دهد.

این كارشناس پرستاری بخش قلب كودكان بیمارستان شهید رجایی ادامه داد: دادن آب قند به كودك در هنگام ناراحتی ناشی از درد، تنها حواس طفل را پرت می‌كند اما در آغوش گرفتن او توسط مادر موجب ترشح هورمون "اكسیتوسین " می‌شود ضمن اینكه با این كار، انتقال پیام‌های درد به سیستم عصبی مركز مهار می‌شود.

وی افزود: بیشترین تأثیر درآغوش گرفتن كودك پس از جراحی، قبل و پس از استحمام است همچنین پیشگیری از ابتلای كودك به عفونت از دیگر تأثیرات لمس كردن او پس از جراحی است؛ زمانی كه پوست بدن مادر و كودك با هم برخورد می‌كند باكتری‌های طبیعی پوست مادر به پوست كودك منتقل می‌شود و همین امر موجب مقاوم شدن باكتری‌های مفید در بدن كودك می‌شود كه در نتیجه افزایش وزن‌گیری و كاهش طول بستری را برای كودك به همراه خواهد داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha