آشوراده باز هم در سرلیست اخبار قرار گرفت. حالا به دنبال گزارش این سایت خبری درباره جاده سازی بدون مجوز، شبکه تشکل های محیط زیست و منایع طبیعی استان های گلستان و مازندران بیانیه ای صادر کرده است.

سازمان محیط زیست درباره تخلف "سایت پشتیبان آشوراده" پاسخ دهد

سلامت نیوز:آشوراده باز هم در سرلیست اخبار قرار گرفت. حالا به دنبال گزارش این سایت خبری درباره جاده سازی بدون مجوز، شبکه تشکل های محیط زیست و منایع طبیعی استان های گلستان و مازندران بیانیه ای صادر کرده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از اسکان نیوز ؛در پی گزارش روز گذشته اسکان نیوز درباره اجرای عملیات "سایت پشتیبان" آشوراده و جاده ای به سمت این جزیره در قلب خزر که تنها مجوز پنهانی امیرعبدوس مدیرکل سابق گلستان را داشته است شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان های گلستان و مازندران بیانیه ای اعتراضی صادر کرد.

در این بیانیه با تاکید بر اینکه میانکاله متعلق به همه کشور است و نگرش  های قومی - منطقه ای در ذخیره گاه زیستکره جهانی، هیچ جایگاهی در "مدیریت یکپارچه" مناطق تحت مدیریت محیط زیست  ندارد درخواست پاسخگویی سازمان حفاظت محیط زیست برای تخلف مدیران استان گلستان در این پروژه را داشتند.

همچنین ضمن تقدیر از کسانی که باعث توقف این پروژه شدند، اجرای دقیق قانون و پیگیری تخلفات صادر کنندگان مجوزهای غیر قانونی را خواستار شدند.

این بیانیه در ادامه از "سازمان همیاری شهرداری های گلستان" خواست که با توجه به اهمیت ذخیره گاهی و جهانی میانکاله، در اجرای طرح گردشگری مربوط به محوطه ۲۲ هکتاری، براساس  ضوابط و معیارهای تعیین شده، حساسیت های موجود در ارزیابی را لحاظ کنند و تاکید کرده که سازمان های مردم نهاد محیط زیستی در دو استان، تمام مراحل اجرای این طرح را زیر نظر دارند.

متن کامل این بیانیه در ادامه می آید:

بنام آفریدگار آب و آفتاب

آشوراده و تالاب میانکاله را دریابیم !

سازمان همیاری شهرداری های استان گلستان ، با احداث جاده در تالاب میانکاله و ایجاد سایت پشتیبانی به مساحت ۱۳۲ هکتار ، برای اجرای طرح گردشگری در آشوراده به مساحت ۲۲ هکتار ! اقدامی ناشایست را شروع کرده است که نتیجه آن جز تخریب بیشتر محیط زیست منطقه نخواهد بود.

شبکه تشکل های محیط زیست و منابع طبیعی استان های گلستان و مازندران بر این باورند که :

یکم - میانکاله متعلق به همه کشور است و هر گونه نگرش ِ قومی - منطقه ای در ذخیره گاه جهانی زیست کره ، هیچ جایگاهی در مدیریت یک پارچه و توسعه پایدار ندارد.

دوم - سازمان محیط زیست باید به مردم پاسخ دهد که چرا مدیرکل سابق استان گلستان بدون گزارش ارزیابی اثرات محیط زیستی ، نسبت به صدور مجوز غیرقانونی اقدام کرده است و چرا مسئولان ارشد سازمان محیط زیست کشور در قبال این اقدامات، از انجام وظایف قانونی خود غافل اند؟!

سوم - ما خواهان ِ اجرای دقیق ِ قانون و پیگیری تخلفات ، در مورد صادر کنندگان مجوز های غیر قانونی می باشیم.

چهارم - از سازمان همیاری شهرداری های گلستان می خواهیم که با توجه به اهمیت ذخیره گاهی و جهانی میانکاله ، در اجرای طرح گردشگری مربوط به محوطه ۲۲ هکتاری ، براساس ، ضوابط و معیارهای تعیین شده ؛حساسیت های موجود در ارزیابی را لحاظ نماید.

بدون تردید تشکل های مردم نهاد به عنوان دیده بان ِ جامعه ، هم چنان با هوشیاری مراقب اجرای این طرح هستند.

پنجم - از همه کارشناسان و مدیرانی که با اقدام مسئولانه و شجاعانه در چند روز اخیر، باعث توقف این پروژه مخرب شده اند ، قدردانی می نمائیم.

شبکه تشکل های محیط زیست و منایع طبیعی استان های گلستان و مازندران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha