چهارشنبه ۳۱ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 26697
 سلامت نیوز :ستاد هدفمندی یارانه ها در اطلاعیه‌ای اعلام كرد: از اردیبهشت، یارانه نان از 40000 ریال در ماه برای هر نفر به 50،000 ریال افزایش می یابد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، متن اطلاعیه شماره 8 ستاد هدفمندی یارانه‌ها به این شرح است:
اكنون كه پس از 4 ماه از اجرای قانون هدفمند كردن یارانه‌ها، شاهد آثار مثبت آن در زندگی مردم و اقتصاد كشور هستیم به استحضار می‌رساند كه ادامه اصلاحات و تحولات در سال 1390 كه از جانب مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نامیده شده است با شتاب بیشتری دنبال خواهد شد.
بدیهی است هدف نهایی اجرای این قانون همانا عدالت و پیشرفت است كه سرلوحه تمامی تحولات اقتصادی كشور خواهد بود.
به همین منظور و جهت تكمیل فرآیند اصلاحی در نظام تولید و مصرف گندم، آرد و نان كشور از اردیبهشت امسال با تك‌نرخی كردن گندم در كشور و پرداخت معادل یارانه آن به مردم شریف ایران براساس هر نفر هزار تومان در هر ماه اقدام می‌شود.
از اردیبهشت این مبلغ به سقف یارانه قبلی نان خانوارها اضافه و واریز می‌شود و یارانه نان از 40000 ریال در ماه برای هر نفر به 50،000 ریال افزایش می یابد.
بدیهی است این اقدام به منظور بهبود كیفیت و كمیت این محصول در اقتصاد كشور صورت می پذیرد تا انشاءالله شاهد شكوفایی و پیشرفت در بازار آرد ، نان و گندم كشور باشیم.
مشاركت، همدلی و همكاری شما ملت بزرگوار همانند گذشته، پشتوانه اجرای كامل بزرگ‌ترین طرح اقتصادی كشور خواهد بود.

به گزارش فارس، مبلغ یارانه ها نقدی برای هر نفر در گذشته 44500 تومان بوده است كه در مرحله سوم این رقم به 45500 تومان افزایش یافته است. افزایش یارانه نان در راستای گران شدن قیمت گندم در آینده ارزیابی می شود. البته قیمت های جدید نان كه توسط استانداری ها مشخص می شود هنوز بررسی و اعلام نشده است.پیش از این سه قیمت پیشنهادی 360، 380 و 400 تومان برای هر كیلو گندم را فارس اعلام كرده است كه هنوز رقم نهایی برای قیمت جدید گندم تصویب نشده است.

* پیشنهاد 3 سناریو برای قیمت جدید گندم در سال 90


یك مقام آگاه گفت: برای قیمت جدید گندم در سال جاری سه سناریوی 360، 380 و 400 تومان پیشنهاد شده است.
یك مقام آگاه در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس گفت: در این سه سناریو برای جبران مابه التفاوت قیمت خرید تضمینی و قیمت فروش گندم سه قیمت 360، 380 و 400 تومان برای گندم پیشنهاد شده است و در این خصوص كارگروه تحول اقتصادی تصمیم می گیرد.
همچنین نعمت اله تركی معاون برنامه ریزی استانداری تهران گفت: تا این لحظه هیچ تغییری در قیمت نان صورت نگرفته است و هیچ دستوری هم درباره افزایش قیمت گندم، آرد و یا نان از سوی دولت به استانداری‌های اعلام نشده است.
بنابراین گزارش، حیدرعلی هاشمی عضو هیئت مدیره شركت بازرگانی دولتی ایران، اظهار داشت: قیمت خرید تضمینی گندم 360 تومان در هر كیلوگرم است اما ما آن را 250 تومان می‌فروشیم و همین موضوع مشكلاتی ایجاد كرده است، لذا ما به كارگروه تحول اقتصادی پیشنهاد داده‌ایم تا قیمت فروش گندم نیز افزایش پیدا كرده و حداقل به سطح قیمت خرید تضمینی برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha