مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت برای جلوگیری از انجام "تبلیغات غیراخلاقی،‌ جنسی و شنیع " در داروخانه‌های سطح كشور خبر داد.

سلامت نیوز :مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از ارسال نامه‌ای به وزارت بهداشت برای جلوگیری از انجام "تبلیغات غیراخلاقی،‌ جنسی و شنیع " در داروخانه‌های سطح كشور خبر داد.

علیرضا كریمی در گفت‌وگو با فارس‌ با اعلام این مطلب اظهار داشت: با وجودی كه داروخانه‌ها، یك مكان عمومی محسوب می‌شوند و براساس قانون تبلیغات كشوری انجام تبلیغات غیراخلاقی كه حریم‌های شرعی و عرفی جامعه را رعایت نكند، ممنوع است اما متأسفانه شاهد انواع و اقسام "تبلیغات شنیع و غیر‌اخلاقی " به‌صورت كاملا آزاد و بدون قید و شرط در داروخانه‌ها هستیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر انواع تبلیغات رنگی و بی‌شرمانه برای تبلیغ كالاهای "جنسی " به‌صورت علنی و آزادانه در سطح داروخانه‌های كشور انجام می‌شود و اگر جلوی این رویه غیراخلاقی گرفته نشود، مشخص نیست كه در آینده بانیان این‌گونه از تبلیغات به چه سبك و شیوه‌های جدیدی برای تبلیغ این قبیل لوازم آرایشی و زیبایی روی خواهند آورد.

* شیوه‌‌های فعلی تبلیغات در داروخانه‌‌ها غیر‌قانونی، خلاف شرع و عرف است

مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به قانون تبلیغات كشوری خاطر‌نشان كرد: شیوه‌های غیراخلاقی فعلی تبلیغات در داروخانه‌ها براساس نص صریح قانون تبلیغات، غیرقانونی است و خلاف شرع و عرف نیز محسوب می‌شود.

كریمی تصریح كرد: براین اساس، نامه‌ای از سوی دفتر تبلیغات خطاب به وزارت بهداشت ارسال شده كه طی این نامه از آن وزارتخانه خواستار جلوگیری از انجام چنین شیوه‌های تبلیغات غیراخلاقی‌، خلاف قانون و خلاف شرع در داروخانه‌های سطح كشور شده‌ایم.

* برخورد قضایی و انتظامی با متخلفان

مدیركل دفتر تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به این نكته كه لوازم آرایشی و زیبایی كه با این شیوه‌های غیراخلاقی در داروخانه‌ها تبلیغ می‌شوند به هیچ عنوان جنبه حیاتی ندارند، متذكر شد: در صورتی كه وزارت بهداشت با این رویه‌ غیرقانونی و غیراخلاقی داروخانه‌ها برخورد لازم و قانونی را نكند، دفتر تبلیغات مجبور خواهد شد از طریق مراجع قضایی و انتظامی این تخلف را پیگیری كند و در صورت تكرار، امكان پلمب شدن امكانی كه مرتكب این شیوه تبلیغات غیرقانونی شده‌اند، وجود دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha