دوشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۹
کد خبر: 266992

با نزدیک شدن به سال نو شاید دغدغه برخی مادران باردار به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ رُند ۹۸/۱/۱ باشد؛ موضوعی که در چند سال اخیر دغدغه جدی برخی مادران برای به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ‌های رُند دیگر نظیر ۹۷/۷/۷ و ... بوده است.

«۹۸/۱/۱» و تراژدی تولدهای تقویمی

سلامت نیوز:با نزدیک شدن به سال نو شاید دغدغه برخی مادران باردار به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ رُند ۹۸/۱/۱ باشد؛ موضوعی که در چند سال اخیر دغدغه جدی برخی مادران برای به دنیا آوردن فرزندشان در تاریخ‌های رُند دیگر نظیر ۹۷/۷/۷ و ... بوده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، مدت زمان زیادی از تاریخ ۹۷/۷/۷ نمی گذرد که به اذعان دست‌اندرکاران سلامت کشور، با دستکاری برخی مادران در تاریخ تولد  نوزادشان، شاهد افزایش آمار تولد در این روز و شلوغی بخش زایمان بیمارستان‌ها بودیم؛ موضوعی که توجه رسانه‌ها و فضای مجازی را به خود جلب کرده و واکنش متخصصین زنان و زایمان را نیزدر پی داشت. اما سوال این است که آیا این دستکاری در تاریخ تولد به ضرر نوزاد نیست؟

دکتر اعظم السادات موسوی – رییس انجمن متخصصان زنان ایران و در گفت‌وگو با ایسنا به بررسی آسیب‌های به دنیا آوردن زود هنگام  نوزاد پرداخت و گفت: متاسفانه در چند سال گذشته دچار مشکلی فرهنگی در این زمینه شده‌ایم. دستکاری تاریخ تولد یک ظلم بزرگ به نوزاد است؛ چراکه در طبیعتِ به دنیا آمدن نوزاد دخالت کرده‌ایم.

موسوی افزود: در حاملگی‌های کمتر از ۳۹ هفته و دو روز، قلب و ریه‌ها تکامل کافی پیدا نکرده و ممکن است پس از تولد نیاز باشد نوزاد برای تکامل ریه‌ها و قلب در دستگاه بماند. گاهی اوقات نیز ممکن است پزشک در محاسبه تاریخ تولد دچار خطا شود. پس برای زایمان هرچه به ۴۰ هفتگی نزدیک‌تر شویم بهتر است.

وی عوارض نام برده را از عوارض حتمی دستکاری در تاریخ تولد نوزاد برشمرد و افزایش احتمال وجود آسم و دیابت در بزرگسالی برای این نوزادان را نیز از عوارض مهم آن برشمرد.

حال با بررسی عوارض زایمان زودتر از موعد برای به دنیا آمدن نوزادان  باید دید آیا در ۹۸/۱/۱ بازهم شاهد افزایش تقاضای زایمان پیش از موعد از سوی والدین هستیم؟



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha