پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۱
کد خبر: 26701

مقامهای بهداشتی هائیتی از مرگ بیش از پنج هزار نفر بر اثر شیوع بیماری وبا در این كشور فقیر امریكای مركزی خبر دادند.

 سلامت نیوز :مقامهای بهداشتی هائیتی از مرگ بیش از پنج هزار نفر بر اثر شیوع بیماری وبا در این كشور فقیر امریكای مركزی خبر دادند.
 
به گزارش ایرنا ، بنا به آمارهایی كه امروز چهارشنبه از سوی مسئولان هائیتی اعلام شد، در حال حاضر دو هزار و 958 نفر بر اثر این بیماری در بیمارستانهای این كشور بستری هستند اما نزدیك به 300 هزار نفر به وبا مبتلا شده اند.
بر اساس این گزارش، بیشترین میزان تلفات وبا در غرب هائیتی رخ داده است، جایی كه پورتو پرینسیپه پایتخت آن واقع شده و تاكنون جان 933 نفر را گرفته است.
بنا به اعلام وزارت بهداشت عمومی و جمعیت هائیتی، بیماری وبا 9 ماه پس از وقوع زلزله ژانویه 2010 در این كشور یعنی شهریورماه گذشته برای اولین بار ظاهر شد و از آن زمان به شیوع خود در میان مردم ادامه داده است.
وبا در حالی ظرف 7 ماهه اخیر باعث مرگ پنج هزار هائیتیایی شده است كه بنا به گزارشها، این بیماری در طول یكصدسال اخیر در این كشور دیده نشده بود.
سازمان جهانی بهداشت و سازمان ملل هنوز علت دقیق شیوع این ویروس را در هائیتی كشف نكرده اند اما می گویند در طول 7 ماه اخیر در مجموع 150 هزار نفر به دلیل ابتلا به آن بستری شده اند.
سازمان جهانی بهداشت پیش بینی كرده است كه ویروس وبا برای سالهای طولانی در هائیتی باقی بماند و هزینه ها و تلفات بسیاری را در این كشور فقیر برجای بگذارد.
جمهوری هائیتی كه در حوزه امریكای مركزی و دریای كارائیب واقع شده است، نزدیك 28 هزار كیلومتر مربع مساحت و 10 میلیون نفر جمعیت دارد.
هائیتی در سال 2006 شاهد شورش عمومی و خشونتهای انتخاباتی بود كه استقرار نیروهای صلحبان سازمان ملل را در این كشور به همراه داشت اما، دی ماه 1388 نیز زمین لرزه شدیدی به قدرت 9/6 ریشتر را تجربه كرد كه بیش از 300 هزار كشته و یك میلیون نفر بی خانمان برجای گذاشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha