پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۸
کد خبر: 26706

معاون عمرانی استاندار تهران: شرکت آبفا، چاه‌های آب تهران را حلقه و شبکه‌ای می کند و به این ترتیب کیفیت آب در همه نقاط تهران مساوی می‌شود.

 سلامت نیوز :معاون عمرانی استاندار تهران: شرکت آبفا، چاه‌های آب تهران را حلقه و شبکه‌ای می کند و به این ترتیب کیفیت آب در همه نقاط تهران مساوی می‌شود.

سال گذشته وقتی آلودگی آب تهران مطرح شد، درحالی‌که باید به محور تلاش دولت و نهادها برای رفع آن تبدیل می شد، بیشتر به مناقشه بین وزارتخانه‌ها و سازمان‌های دست‌اندرکار تبدیل شده بود.

به نوشته خبرآنلایت درحالی‌که نهادهای مسئول مستقیم و غیرمستقیم، آشکار و پنهان، ضمنی و غیرضمنی مسئله آلودگی آب تهران را تایید می‌کنند و از سوی دیگر نگرانی مردم تهران از این بابت بالاگرفته است، مقام‌های مسئول بیشتر به‌دنبال توجیه یا کم کردن اهمیت مسئله هستند.

 وزیر بهداشت صریحا نسبت به آلودگی آب برخی مناطق تهران و آشامیدن آن از سوی زنان  باردار و کودکان هشدار داد اما به جای اینکه وزارت نیرو درصدد رفع مشکل و اطلاع‌رسانی درست برای کاهش نگرانی‌ها باشد  دائم برطبل انکار می‌زند، هرچند گاه‌وبیگاه این مسئله را نیز تایید می‌کند.

به تازگی نیز مرتضی تمدن  استاندار تهران در پاسخ به این پرسش که چرا متخلفان بحران آلودگی آب تهران را معرفی نکرده اید گفت: متخلفان و سوء استفاده کنندگان از بحران شایعه آلودگی آب تهران شناسایی و به مسئولان مربوطه معرفی شدند که دولت هم پرونده این افراد را به دستگاه قضا ارائه می کند اما آن را رسانه ای نکردیم.

در همین حال نیز محمد رضا محمودی معاون عمرانی استاندار تهران از اجرای طرحی برای یکسان کردن کیفیت آب تهران خبر داد و به خبر آنلاین گفت: براساس این طرح، شرکت آبفا اقدام به حلقه و شبکه‌ای کردن چاه‌های آب تهران خواهد کرد و به این ترتیب کیفیت آب در همه نقاط تهران مساوی می‌شود.

 حسن تامینی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت در باره آلودگی آب تهران گفت: براساس توضیحات مسئولان وزارتخانه‌های نیرو و بهداشت، کمیسیون بهداشت مجلس به این نتیجه رسید که آب یافت‌آباد ناسالم است.

وی به بروز مشکل افزایش نیترات در برخی از چاه‌های آب تهران اشاره کرد و گفت: در برخی از این چاه‌ها میزان نیترات به بیش از 50 ppm افزایش یافته بود و در نهایت این مشکل را با سیمان کردن برخی از چاه‌ها و رقیق کردن آنها به وسیله چاه‌های دیگر حل کردیم و طبق آخرین گزارش شورای امنیت کشور، در حال حاضر مشکلی از نظر نیترات موجود در چاه‌های آب تهران وجود ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha