پنجشنبه ۱ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۱
کد خبر: 26709

مطالعات جدید نشان می‌دهد كه التهابات می‌تواند منجر به سرطان شود و التهابات مزمن در صورتی كه عفونت كند، خطر ابتلا به سرطان در افراد را افزایش می‌دهد.

سلامت نیوز :مطالعات جدید نشان می‌دهد كه التهابات می‌تواند منجر به سرطان شود و التهابات مزمن در صورتی كه عفونت كند، خطر ابتلا به سرطان در افراد را افزایش می‌دهد.

به گزارش فارس ، مطالعات و تحقیقات دانشمندان نشان می‌دهد كه التهابات مزمن عفونی ممكن است منجر به سرطان شود، به عنوان نمونه التهابات مزمن روده در صورتی كه عفونی شود، موجب سرطان روده می‌شود كه علت اصلی 25 درصد از سرطان‌های مرتبط است.

محققان دانشگاه ایالتی اوهایو و مركز سرطان‌شناسی در مقاله‌ای بیان كردند كه التهاب باعث تحریك رشد مولكولی به نام (Mir – 155 ) می‌شود. این تحریك در رشد به نوبه خود موجب كاهش سطح پروتئین‌هایی می‌شود كه در بازسازی DNA تأثیر اساسی دارند و موجب افزایش نرخ جهش‌های ژنتیكی اتفاقی می‌شود كه می‌تواند به سرطان منجر شود.

به گزارش دیلی ساینس، یافته‌های دانشمندان حاكی از آن است كه داروهای ساخته‌شده برای كاهش Mir – 155 می‌تواند موجب بهبود التهاباتی شود كه به سرطان منجر می‌شود. این یافته‌ها در مجموعه مقالات اخیر آكادمی ملی علوم منتشر شده است.

MicroRNA یا Mir – 155 مولكول‌هایی از مجموعه بزرگ ژن‌های غیر قابل شناسایی هستند كه در فرآیندهای سلولی بسیار مهم مشاركت دارند.

Mir – 155 به تأثیرگذاری در بلوغ سلول‌های خونی و اختلال در پاسخ ایمنی در بدن معروف است‌، تعداد زیاد این ملكول در بدن موجب جلوگیری از خطر ابتلا به سرطان‌های سینه،‌ ریه و معده می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha