سلامت نیوز :رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واكسن از اجرای نوبت اول برنامه تكمیلی فلج اطفال از شنبه سوم اردیبهشت ماه در استان‌های شمالی كشور خبرداد.
 
دكتر سیدمحسن زهرایی ضمن اعلام این خبر گفت: برنامه تكمیلی فلج اطفال که به صورت خانه به خانه انجام می شود، رایگان است.
وی با اشاره به مجاورت کشورمان با کشورهای پاکستان و افغانستان و احتمال ورود مجدد ویروس این بیماری به کشور گفت: بیش از ده سال است که موردی از بیماری فلج اطفال در کشور دیده نشده است و برای حفظ این دستاورد به دلیل مجاورت با دو کشور مذکور باید سطح ایمنی کودکان را بالا ببریم.
دکتر زهرایی افزود: به همین دلیل ، این واكسیناسیون در مناطقی كه اتباع بیگانه بیشتری در آنجا ساكن هستند مانند اردوگاه‌ها، مناطق اطراف شهر و مناطق روستایی انجام خواهد شد.
وی مدت اجرای نوبت اول این واكسیناسیون را به مدت سه روز و از سوم تا پنجم اردیبهشت ماه و نوبت دوم این واكسیناسیون را هفته اول خرداد ماه اعلام كرد.
به گفته دكتر زهرایی انجام برنامه تكمیلی واكسن فلج اطفال هیچ منافاتی با برنامه معمولی واكسیناسیون ندارد و هیچكدام از این دو واكسیناسیون را نباید با تأخیر انجام داد.
رییس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری با واكسن افزود: این واكسن به صورت خوراكی و دوقطره به كودكان زیر پنج‌سال داده می شود و ضرورت دارد همه خانواده‌هایی كه در مناطق شامل این طرح قرار دارند در اجرای این واكسیناسیون همكاری کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha