تامین امنیت شهروندان در نوروز با بیش از ۲۰۰ هزار مامور پلیس

سلامت نیوز:فرمانده نیروی انتظامی از آماده باش بیش از ۲۰۰ هزار نفر از ماموران پلیس در سراسر کشور خبر داد.
به گزارش ایسنا، سردار حسین اشتری  در حاشیه رزمایش نوروزی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ که صبح امروز در میدان آزادی برگزار شد، با حضور در جمع خبرنگاران گفت: قرارگاه نوروزی پلیس از ۲۵ اسفندماه سال ۹۷ آغاز شده و فعالیت آن تا پایان هفدهم فروردین ۹۸ ادامه خواهد داشت. در این ایام تمام نیروی های پلیس برای خدمات  به مردم در آماده باش کامل هستند و ماموران ما به تامین امنیت از نقطه صفر مرزی تا مرکز شهرها و جاده ها اقدام می‌کنند. فرمانده نیروی انتظامی با بیان اینکه در ادامه اجرای طرح نوروزی امروز مرحله دوم طرح نوروزی پلیس نیز آغاز شد، گفت: بیش از  ۲۰۰هزار نفر از ماموران پلیس در طرح نوروزی برای تأمین نظم و امنیت در آماده باش کامل هستند.  بیش از ۳۵هزار نیروی پلیس راهنمایی و رانندگی نیز در محورهای مواصلاتی و جاده‌ها حضور دارند.

اشتری ادامه داد: برای تأمین نظم و امنیت در این ایام علاوه بر فعالیت مراکز انتظامی و کلانتری‌ها، ایستگاه های ثابت و سیار پلیس نیز در محلات مستقر شده و شهروندان می توانند به آنها نیز مراجعه کنند. در تهران نیز با توجه به اینکه شهری مسافری‌ محسوب می شود برای ایام نوروز تمهیدات ویژه ای پیش بینی شده و پلیس در تمام محلات تهران حضور دارد.

 رییس پلیس کشور درباره حوادث چهارشنبه سوری نیز گفت: خوشبختانه با همکاری خوب مردم و حضور نیروهای پلیس و امداد در چهارشنبه آخر سال امسال شاهد حوادث و سوانح کمتری بودیم. به طوری که  به طور میانگین  میزان سوانح و حوادث در این شب بیش از ۵۰درصد کاهش داشت.

وی درباره رفتار پلیس با رانندگان پرخطر نیز گفت: رانندگان باید با سرعت مطمئنه رانندگی کرده و از سرعت و سبقت غیر مجاز و انجام حرکات و تخلفات پر خطر و حادثه ساز پرهیز کنند. طبق آمارهای ما خواب آلودگی یکی از اصلی ترین علل وقوع تصادفات است و لازم است که رانندگان پس از هر دو ساعت یکبار، حداقل به میزان ۱۵ دقیقه استراحت کنند. شهروندان نیز بدانند که پلیس  قطعا با رانندگانی که مرتکب تخلفات حادثه ساز و پر خطر شوند ،برخورد خواهد کرد و اجازه نمی‌دهد که عده‌ای قلیل امنیت شهروندان را به مخاطره بیاندازند.

فرمانده ناجا در ابتدای این رزمایش از یگان‌های مختلف حاضر در میدان آزادی بازدید کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha