سلامت نیوز : عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: در این روزها كه آلودگی هوا در شهرها وجود دارد، بیماران ریوی بیشتر در معرض صدمه هستند در حالی‌ كه در زمستان بیشترین صدمه متوجه بیماران قلبی بود.

منوچهر قارونی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به آلودگی هوای شهر تهران در این روزها، این موضوع را معضل كلانشهرها دانست و اظهار داشت: باید دقت كرد آلودگی فعلی هوا با آلودگی هوا در فصل زمستان تفاوت دارد چرا كه در زمستان گازهای co و گازهای سمی كه از كارخانجات و اتومبیل‌ها خارج می‌شد در هوای سرد در سطح تنفس ما قرار می‌گرفت.

وی در ادامه افزود: آلودگی كه در حال حاضر داریم ناشی از غبارهای ریز و آلاینده‌هایی است كه از كشورهای همسایه توسط باد به سمت كشور ما می‌آ‌ید در نتیجه دو مسئله داریم یكی آلودگی هوا و دیگری غبارهای كشورهای همسایه كه باعث تشدید آلودگی هوا می‌شود.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشكی تهران ضمن توصیه أكید به بیماران قلبی و ریوی ادامه داد: بیماران قلبی، سكته كرده و ریوی تا آنجا كه مقدور است از منزل خارج نشوند و به توصیه‌های كارشناسان عمل كرده و این توصیه‌ها را جدی بگیرند البته بیماران ریوی در این‌روزها بیشتر در معرض صدمه هستند در حالی‌ كه در زمستان بیشترین صدمه متوجه بیماران قلبی است.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه این‌ نوع آلودگی كه در حال حاضر در پایتخت وجود دارد نسبت به آلودگی در فصل زمستان قابل پیشگیری‌تر است چرا كه نمی‌توان از ورود گازهای آلاینده زمستانی با یك ماسك معمولی جلوگیری كرد اما در آلودگی هوای این روزهای پایتخت، می‌توان از یك دستمال مرطوب كه آلاینده‌ها در آن بماند و به مجرای تنفس نفوذ نكند، استفاده كرد.

قارونی در پایان تأكید كرد: البته مردم تصور نكنند كه می‌توانند از یك دستمال مرطوب برای مدتی طولانی استفاده كنند زیرا این دستمال نهایتاً برای یك ساعت قابل استفاده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha