سلامت‌نیوز: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت نسبت به توزیع روانگردان‌ها تحت عنوان قرص‌های لاغری در آرایشگاه‌ها و داروی امتحان در دانشجویان هشدار داد و با اشاره به افزایش ارتباطات جنسی محافظت نشده به دنبال مصرف روانگردان‌ها، توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش و رادیو و تلویزیون برای ورود به مباحث پیشگیرانه و اطلاع رسانی از آثار سوء مصرف روانگردان‌ها را خواستار شد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با  ایسنا، نسبت به سوء مصرف مواد روانگردان و محرك در جوانان و نوجوانان و خطر انتقال HIV/ ایدز هشدار داد و گفت: این مواد هر روز به اشكال مختلف وارد بازار می‌شوند. به ویژه این مواد در دختران به عنوان قرص لاغری در آرایشگاه‌ها و در دانشجویان به عنوان داروی امتحان و همچنین در میهمانی‌ها به عنوان مواد نشاط آور، جوانان و نوجوانان را در معرض تهدید قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: لازم است این قشر از جامعه آگاهی‌های لازم در این مورد را داشته باشند تا بتوانند از خود در برابر این تهدیدها محافظت كنند.

صداقت تاكید كرد: مصرف روانگردان‌ها علاوه بر آثار زیانبار روحی و روانی می‌تواند شدت ارتباطات جنسی محافظت نشده و در نهایت HIV را به دنبال داشته باشد. اطلاع رسانی و آگاهی دادن به جامعه می‌تواند در پیشگیری اولیه بسیار موثر باشد تا در نهایت با موج سوم بیماری ایدز كه همان انتقال این بیماری از طریق ارتباطات جنسی محافظت نشده است، روبرو نشویم.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت در ادامه از وزارت آموزش و پرورش و رسانه‌ها بویژه رادیو و تلویزیون خواست كه به طور ویژه وارد مباحث پیشگیری و آموزش مهارت‌های زندگی به جوانان و نوجوانان شوند و آثار سوء مصرف مواد و به ویژه روانگردان‌ها را بیش از پیش به خانواده‌ها و جوانان و نوجوانان گوشزد كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha