جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 26721
سلامت‌نیوز: پزشكان هشدار دادند تماس مادر با سموم برجای مانده از دود سیگار در دوران بارداری به ریه‌های جنین آسیب می‌رساند.

به گزارش ایسنا، پزشكان آمریكایی تاكید كردند مواد سمی باقیمانده از دود تنباكو و دخانیات در فضا و روی سطوحی كه افراد در آنجا سیگار كشیده‌اند در رشد ریه‌های جنین در رحم مادر تاثیر منفی بر جای می‌گذارد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، دكتر ویرندررهان متخصص انستیتوزیست پزشكی در شهر لس‌آنجلس آمریكا و در مركز پزشكی دانشگاه كالیفرنیا در این باره اظهار داشت: حضور زن باردار در محیطی كه قبلا درآنجا كسی سیگار كشیده برای ریه‌های جنین وی عواقب نامطلوبی می‌تواند داشته باشد.

دكتر رهان تاكید كرد: مواد سمی حاصل از دود سیگار روی سطوح مختلف مثل وسایل منزل و دیوارها، روی اتومبیل‌ها، اثاثیه و مبلمان، پرده‌ها، لباس‌ها و هر سطح دیگری باقی می‌مانند. این ذرات به دلیل اینكه فوق العاده ریز و نامحسوس هستند و وزن مولكولی بیشتری دارند خطر ابتلا به آسم را تشدید می‌كنند.

این پزشكان تصریح كردند كه لمس سطوح آلوده به این مواد سمی یا تنفس هوایی كه حاوی این ذرات خطرناك و مضر هستند مهمترین روشهای ورود آنها به درون بدن و تماس با آنها است.

این مقاله در مجله آمریكایی فیزیولوژی به چاپ رسیده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha