جمعه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۳
کد خبر: 26722
سلامت‌نیوز: روانپزشكان می‌گویند بیماری شیزوفرنی كه یك اختلال روانی جدی و خطرناك است از طریق نوعی اسید آمینه موسوم به L-Lysine می‌تواند قابل درمان باشد.

به گزارش ایسنا، آمارها نشان می‌دهد كه در حال حاضر میلیون‌ها نفر در سراسر جهان به این اختلال روانی مبتلا هستند. این روانپزشكان در آزمایشات ابتدایی خود دریافته‌اند بیمارانی كه همراه با داروهای معمولی خود از اسید آمینه L-Lysine نیز مصرف می‌كنند از شدت علائم آنها كاسته می‌شود.

به گزارش روزنامه اكسپرس، علائم این بیماری شامل كاهش قدرت تمركز و حافظه، كاهش توانایی مقابله با شرایط مختلف اجتماعی و در حالت شدیدتر تمایل به خودكشی است.

دكتر كارولین واس، متخصص داروشناسی در دانشگاه گوتنبرگ سوئد در این باره اظهار داشت: اسید آمینه L-Lysine در كاهش عوارض منفی و ذهنی شیزوفرنی سودمند و موثر است.

در این آزمایشات به بیماران 6 گرم از این اسیدآمینه داده شد و یك گروه دیگر نیز دارونما دریافت كردند. این دوره آزمایشی 4 هفته طول كشید. پس از این مدت با انجام یكسری آزمایشات خون در هر دو گروه معلوم شد افرادی كه در خونشان سطح این اسید آمینه بیشتر بود، احساس بهتری داشتند و علائم بیماری در آنها كمتر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha