مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه‌دیده سیل و برف و کولاک در این استان خبر داد.

اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه‌دیده سیل و برف در گلستان

سلامت نیوز:مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان از اسکان موقت بیش از ۸ هزار حادثه‌دیده سیل و برف و کولاک در این استان خبر داد.
به گزارش ایلنا، محمدعلی هروی در خصوص آخرین آمار امدادرسانی به مناطق سیل‌زده استان گلستان و گرفتار در برف و کولاک اظهار کرد: از تاریخ ۲۶ اسفندماه سال گذشته تا ساعت ۲۳ دوم فروردین ماه جاری که ۱۰ شهرستان درگیر حوادث سیل و برف و کولاک بوده ۵۶ هزار و ۲۵۳ نفر دچار حادثه شده که به ۵۰ هزار و ۲۳۱ نفر امدادرسانی شد.
وی ادامه داد: از این تعداد ۸ هزار و ۱۵ نفر اسکان موقت داده شده و عملیات تخلیه آب از ۱۰ هزار و ۸۳ منزل اجرایی شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان با اشاره به اینکه در این مدت ۲۸۹ خودرو رهاسازی شد، تاکید کرد: یک هزار و ۵۵۱ امدادگر و نجاتگر در غالب ۳۴۹ تیم در این مدت عملیات امداد و نجات را بر عهده داشته که ۴۷ دستگاه آمبولانس، ۱۱ دستگاه خودروی نجات، ۲۱۶ دستگاه خودروی کمک‌دار، ۱۲ قایق نجات، ۱۴۸ موتور پمپ لجن‌کش و چهار فروند بالگرد در عملیات‌های امداد و نجات بکارگیری شدند.
هروی بیان کرد: این چهار بالگرد در این مدت ۲۴ ساعت و ۱۵ دقیقه پرواز را در ۲۵ سورتی همراه ۶۱ نیروی امدادی اجرایی کردند که ۹ هزار و ۸۰۰ کیلوگرم بار از قبیل تجهیزات و مواد خوراکی مورد نیاز برای حادثه دیدگان توسط این بالگردها به منطقه ارسال شد.
وی تاکید کرد: در این مدت ۲۱ هزار بطری آب معندی، یک هزار و ۲۹۱ چادر امدادی، ۱۶ هزار و ۷۰۴ قوطی کنسرو، ۳۲ هزار و ۱۲۰ قرص نان، ۲۰۰ کیلوگرم برنج، ۷ هزار و ۱۸۰ تخته پتو، ۱۰ هزار و ۹۱۰ بسته غذلیی، ۶۷ بطری روغن، ۳ هزار و ۲۸۴ تخته موکت و ۳ هزار و ۱۷۰ کیلوگرم نایلون بین حادثه دیددگان توزیع شد.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان تصریح کرد: خوشبختانه نگاه مهربانانه هم استانی‌ها و مردم خوب کشورمان در حوادث همیشه وجود داشته و با هماهنگی‌های صورت گرفته کمک‌های مردمی به پایگاه‌های امدادی هلال احمر در استان تحویل که با مدیریت و برنامه‌ریزی بین حادثه دیدگان توزیع شد.
هروی گفت: در این مدت ۸ هزار و ۲۰۰ بطری آب معدنی بزرگ و ۲۵۰ بطری آب معدنی کوچک، ۷۸ قوطی شیر خشک و ۲۵ عدد پوشک اقلام اهدایی جمع‌آوری شده بوده است.
وی در پایان بیان کرد: مردم عزیزی که قصد کمک نقدی به مردم سیل زده استان گلستان دارند می‌توانند از طریق کد دستوری #۱۱۲*۷۸۰* اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha