یک فوق تخصص پوست با توصیه بر استفاده از آب گرم و صابون‌های ملایم هنگام استحمام گفت: استفاده از کرم های مرطوب کننده قبل از خشک شدن کامل پوست ضروری است.

سلامت نیوز : یک فوق تخصص پوست با توصیه بر استفاده از آب گرم و صابون‌های ملایم هنگام استحمام گفت: استفاده از کرم های مرطوب کننده قبل از خشک شدن کامل پوست ضروری است.

دکتر یحیی دولتی، رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام در گفت وگو با  ایسنا با اشاره به آغاز فصل سرما اظهار داشت: در فصل زمستان و با سرد شدن هوا پوست حساس‌تر می‌شود که استفاده از آب داغ، حمام‌های طولانی و عدم استفاده از مرطوب کننده این مسئله را تشدید می‌کند.

وی افزود: بنابراین توصیه می‌شود افراد در زمستان از حمام‌های آب گرم و نه داغ استفاده کنند و به محض خروج از حمام، پوست را با حوله خشک کرده و برای مناطق حساس پوست مانند دست و صورت از کرم‌های مرطوب کننده استفاده کنند.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام ادامه داد: در فصل سرما رطوبت پوست کاهش یافته و پوست خشک‌تر می شود. شستشوی پوست با آب داغ موجب کاهش بیشتر رطوبت طبیعی پوست، خشک و چروک شدن پوست می‌شود.

وی افزود: افرادی که مبتلا به خشکی پوست هستند نباید از صابونهای قلیایی و مایع استفاده کنند؛ چرا که صابون‌های ملایم و با P.H خنثی و اسیدی، سازگاری بیشتری با پوست‌های خشک دارند.

وی تصریح کرد: برای پیشگیری از خشکی پوست افراد باید بلافاصله پس از استحمام و قبل از خشک شدن کامل پوست از کرم‌های مرطوب كننده استفاده و پوست خود را به آرامی و با حوله‌ی نرم خشک کنند.

دکتر دولتی گفت: هم چنین برای پیشگیری از خشک شدن دست‌ها استفاده از دستکش توصیه می‌شود.

رئیس مرکز آموزش و پژوهش پوست و جذام اظهار داشت: در فصول پاییز و زمستان بویژه در شرایط برفی به دلیل انعکاس نور باید از ضد آفتاب استفاده شود چرا که نور می‌تواند خشکی را تشدید کند و در افرادی که مستعد خشکی پوست هستند باید ابتدا از مرطوب کننده و سپس از یک ضد آفتاب استفاده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha