سلامت نیوز : ویتامین E از جمله مهمترین ویتامین‌هایی است كه بدن برای عملكرد صحیح اندام‌ها به آن نیاز دارد.

به گزارش ایسنا، بعضی افراد ویتامین E را همراه با داروهای دیگر برای درمان بیماری‌های مغز و اعصاب مانند آلزایمر، جنون، بیماری فلج مرتعش، گرفتگی عضلات، پا، دردهای شدید، صرع، تشنج و اختلالات عصبی و ماهیچه‌ای مورد استفاده قرار می‌دهند.

ویتامین E یا "آلفا توکوفرول" همچنین به عنوان یك مكمل محسوب می‌شود و برای درمان بیماری‌هایی از قبیل اختلالات ژنتیكی و یا كودكان نارس با وزن خیلی كم كه به دلیل كمبود شدید این ویتامین در افراد رخ می‌دهد، موثر است.

این ویتامین، ویتامین محلول در چربی است و در بسیاری از مواد غذایی مانند روغن‌های گیاهی، حبوبات، گوشت، تخم‌مرغ، میوه‌جات، سبزیجات و روغن گیاهی و گندم یافت می‌شود.

ویتامین E برای درمان و جلوگیری از بیماری‌های قلبی و عروق خونی از قبیل سفت شدن شریان‌ها، حمله قلبی،‌ دردهای قفسه سینه، درد پا و فشار خون بالا مورد استفاده قرار می‌گیرد. این ویتامین همچنین برای درمان دیابت، جلوگیری از سرطان‌های ریه و دهان در افراد سیگاری، سرطان روده، معده، بواسیر، پروستات و سرطان لوزالمعده نیز استفاده می‌شود.

زنان نیز این ویتامین را برای جلوگیری از عوارض بارداری كه به علت فشار خون بالا به وجود می‌آید استفاده می‌كنند و یا قبل از قاعدگی، ‌دردهای دوران قاعدگی، مشكلات یائسگی، گرگرفتگی مربوط به سرطان سینه مصرف می‌شود.

گاهی اوقات ویتامین E برای كاهش تاثیرات صنفی درمان‌های پزشكی مانند دیالیز و رادیولوژی و یا كاهش تاثیرات ناخواسته بعضی داروها مانند ریزش مو درافرادی كه از doxorubicin (آنتی بیوتیك‌هایی كه برای درمان تومورها مصرف می‌شوند) استفاده می‌كنند و یا آسیب‌های ریوی در افرادی كه از داروی قلب (amiodarone) استفاده می‌كنند.

ویتامین E همچنین برای تقویت جسمانی، افزایش انرژی، كاهش دردهای ماهیچه‌ای بعد از ورزش و تقویت آنها مفید است. این ویتامین برای درمان آب مروارید، آسم، عفونت‌های تنفسی، مشكلات پوستی، پیری پوست، آفتاب سوختگی، بیماری‌های ارثی، ناتوانی جنسی، خستگی‌های شدید و بیماری‌های خاص ارثی و جلوگیری از آلرژی نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

این ویتامین از جمله مهمترین ویتامین‌هایی است كه بدن برای عملكرد صحیح اندام‌ها به آن نیاز دارد. از آنجایی كه به عنوان یك آنتی اكسیدان محسوب می‌شود به كاهش فرآیند آسیب‌رسانی سلول‌ها كمك می‌كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha