سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پزشكی با تاكید بر آن كه بخش خصوصی درمان در مورد چگونگی جبران آثار هدفمندی یارانه‌ها در هزینه‌های درمان نگرانی نداشته باشد، گفت: تمام محاسبات لازم در مورد چگونگی جبران هزینه‌های ناشی از قانون هدفمندی یارانه‌ها در هزینه‌های درمانی در كارشناسی‌های صورت گرفته توسط سازمان نظام پزشكی و وزارتخانه‌های بهداشت و رفاه لحاظ شده است.

دكتر سید شهاب‌الدین صدر در گفت‌وگو با  ایسنا، گفت: تعرفه‌های درمان دولتی و خصوصی باید براساس قانون به تصویب هیات وزیران برسد. در این زمینه كمیته مشتركی با حضور كارشناسان سازمان نظام پزشكی و وزاتخانه‌های بهداشت و رفاه از چند ماه گذشته تشكیل شد و خوشبختانه در مورد تعرفه‌های دولتی و خصوصی توافقات خوبی صورت گرفت و اختلاف نظری نبود.

كارشناسی‌های مشترك تعرفه‌های درمان 90 قابل قبول است

وی در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر نگرانی بخش خصوصی درمان از چگونگی جبران آثار قانون هدفمندی در هزینه‌های درمان بخش خصوصی، گفت: آثار اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در بخش خصوصی درمان نیز مشكلی ندارد و محاسبات كارشناسی لازم در این زمینه نیز صورت گرفته است.

صدر افزود: مجموعا تعرفه‌های درمان دولتی و خصوصی با كارشناسی مشترك انجام شده، قابل قبول است و امیدواریم در سال 90 با تفاهم صورت گرفته، جامعه پزشكی در چارچوب همین تعرفه‌ها كار خود را انجام دهند.

وی ابراز امیدواری كرد كه شورای عالی بیمه سلامت برای تعیین تكلیف تعرفه‌های درمان سال 90 هر چه سریع‌تر تشكیل جلسه دهد.

رییس كل سازمان نظام پزشكی در پاسخ به این سوال ایسنا درباره افزایش تعرفه‌ها از سوی پزشكان بخش خصوصی قبل از اعلام رسمی تعرفه‌ها، گفت: حتما باید تعرفه‌ها تصویب شود و پزشكان پس از اعلام، نرخ‌ها را افزایش دهند. توقع آن است كه دولت هر چه سریع‌تر موضوع تعیین تعرفه‌ها را در دستور جلسه قرار دهد و به تصویب برسد چرا كه هر مقدار تاخیر در این موضوع، می‌تواند بی‌نظمی در نرخ ویزیت‌ها را توسعه دهد و امیدواریم با تصویب هیات وزیران تمام همكاران چارچوب تعرفه‌های اعلامی را رعایت كنند. در مجموع كسی نباید بدون مصوبه قانونی تعرفه‌هایش را افزایش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha