ییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاكید بر «لزوم تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری» گفت: آن‌چه هم‌اكنون توسط بیمه تحت پوشش قرار گرفته هیچ مشكلی از زوج‌های نابارور حل نمی‌كند.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تاكید بر «لزوم تحت پوشش بیمه پایه قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری» گفت: آن‌چه هم‌اكنون توسط بیمه تحت پوشش قرار گرفته هیچ مشكلی از زوج‌های نابارور حل نمی‌كند.

حسینعلی شهریاری در گفت‌وگو با ایسنا درباره پوشش بیمه‌ای هزینه‌های درمان ناباوری تصریح كرد: تنها موارد سهل و ساده‌ای كه خود بیماران هم مشكلی برای پرداخت آن نداشتند مورد قبول واقع شده است اما پوشش بیمه‌ای هزینه‌های كارهای فوق‌ تخصصی و تامین داروهای گران‌قیمت درمان ناباروری مورد قبول بیمه‌ واقع نشده است.

وی با اعتقاد بر این‌كه «مصوبه مذكور مشكل زوج‌های نابارور را حل نمی‌كند» خاطرنشان كرد: رییس‌جمهور سال گذشته به بیمه‌ها دستور دادند كه برای رفع مشكل هزینه‌های درمان ناباوری اقدام كنند اما آن‌ها به كمبود منابع مالی استناد می‌كنند.

وی «تحت پوشش بیمه قرار گرفتن هزینه‌های درمان ناباروری را از ضروریات امروز كشور در حوزه بهداشت و درمان» دانست و تاكید كرد: 10 درصدی كه در برنامه پنجم مقرر شد از درآمدهای حاصل از اجرای هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه بهداشت و درمان اختصاص پیدا كند به منظور رفع مشكلات بیماری‌های صعب‌العلاج، بیماری‌های سرطانی، MS و ناباروری است كه در صورت عدم تحقق خیلی از مشكلات حوزه بهداشت و درمان حل نمی‌شود.

رییس كمیسیون بهداشت و درمان افزود: این در حالیست كه بر اساس آخرین تغییرات كمیسیون تلفیق اختصاص دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای فروش مازاد نفت جایگزین پرداخت 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها به حوزه سلامت در بودجه 90 شده است؛ چراكه برخی معتقدند مشخص نیست پرداخت 10 درصد از درآمدهای حاصل از هدفمند كردن یارانه‌ها تحقق پیدا كند یا خیر، به همین دلیل پرداخت دو هزار میلیارد تومان از درآمدهای مازاد نفت نقدتر است.

وی با تاكید بر این‌كه «پیشنهاد كمیسیون تلفیق در نهایت باید در صحن علنی مجلس توسط نمایندگان مورد تصمیم‌گیری و تصویب واقع شود» اظهارنظر در این‌باره را به زمان بررسی بودجه در صحن علنی مجلس موكول كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha