سلامت نیوز : محسن نراقی متخصص گوش و حلق بینی و رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران و مدرس آكادمی جراحان پلاستیك صورت و دبیر علمی دوره فوق تخصصی جراحی زیبایی بینی در حاشیه برگزاری این دوره در گفتگو با باشگاه خبرنگاران افزود: بهره گیری از شیوه های نوین جراحی زیبایی به علت حفظ عملكرد و خارج نكردن قسمت های زیادی از بافت بینی برای ایجاد تعادل در آن، بروز عوارض بعد از جراحی را مانع می شود و مشكلات تنفسی ایجاد نخواهد كرد.

وی با اشاره به اینكه در گذشته جراحی های بینی، معمولاً مبتنی بر برداشت بخش عظیمی از بافت و كوچك كردن بینی بوده، افزود: در این شیوه بر اثر ضعیف شدن بافت و اعمال تنفس از راه دهان، در اغلب موارد و پس از جراحی، دچار تنگی نفس و آب ریزش می شود كه از شایع ترین عوارض بعد از عمل به شمار می رود.

این مدرس آكادمی جراحان پلاستیك و صورت تأكید كرد: جراحی زیبایی بینی فقط به معنای كوچك كردن آن نیست و افرادیكه قصد انجام جراحی زیبایی روی بینی خود دارند، بهتر است بیشتر در خصوص نوع جراحی، میزان استفاده از روش های نوین و اطمینان از سلامت بینی پس از عمل رینوپلاستیك توسط جراحان تحقیق كنند.

وی گفت: در شیوه های نوین جراحی زیبایی بینی كه ایران نیز به عنوان یكی از قطب های این نوع جراحی در جهان شناخته شده است، برخلاف روش های گذشته هم اكنون هدفش تقویت و جابه جایی بافت های بینی و انتقال آن به قسمت هایی كه بافت كمتری دارند، است.

رئیس انجمن تحقیقات راینولوژی ایران خاطرنشان كرد: هدف از جراحی زیبایی بینی ایجاد تناسب در چهره به همراه حفظ سلامت آن و تنفس راحت از راه بینی و جلوگیری از بروز اختلال در عملكرد سیستم است، زیرا بینی به عنوان مركز زیبایی محسوب شده و اولین مجرای تنفسی عبور هوا در هر فرد را شكل می دهد.

وی، به دیگر عوارض جراحی زیبایی بینی طبق استفاده از اصول گذشته به مشكلات سینوسی، بروز برونشیت های مكرر، كاهش ورود اكسیژن مورد نیاز به بدن، عصبی شدن و خواب آلودگی ناشی از آن اشاره كرد.

دبیر علمی دوره فوق تخصصی جراحی زیبایی بینی تأكید كرد: روش های تجربی جراحی های زیبایی بینی باید همگام با دانش های نوین این عرصه پیش برود استفاده از شیوه های نوین جراحی زیبایی بینی، نمونه بارز این امر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha