شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۰:۴۷
کد خبر: 26741
سلامت نیوز : فشارچشم بین 8 تا 21 میلیمتر جیوه طبیعی بوده و در صورتی که از 21 میلیمتر جیوه بالاتر برود،بیماری "آب سیاه" ایجاد می کند.
دکتر هرمز شمس،عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران و فوق تخصص شبکیه،در گفتگو با باشگاه خبرنگاران،اظهار داشت:فشار چشم بین 8 تا 21 میلیمتر جیوه طبیعی بوده که درطول شبانه روز قابل تغییر است؛اما نباید از 21 میلیمتر جیوه بالاتر رود.در صورتی که از این مقدار بالاتر رود،بیماری "آب سیاه" ایجاد خواهد شد.

وی تصریح کرد:درون چشم مایعی به نام زلالیه ترشح می شود که اگر راه خروج آن بسته شود و یا با مشکل خارج شود،فشار داخل چشم افزایش پیدا می کند.

شمس اشاره کرد:‌"آب سیاه" به دو صورت حاد و مزمن است.

* افراد دوربین بیشتر در معرض ابتلا به "آب سیاه حاد" هستند

این فوق تخصص،خاطرنشان کرد:علت بیماری "آب سیاه حاد"،تغییر ناگهانی زاویه چشم و بسته شدن آن بوده که در این حالت،مایع زلالیه خارج نمی شود و فشار داخلی چشم افزایش پیدا می کند.

وی تاکید کرد:در بیماری "آب سیاه حاد"،چشمها دردناک شده و تاری دید ایجاد می شود و افراد دوربین بیشتر در معرض این بیماری هستند.

عضو هیئت مدیره انجمن چشم پزشکی ایران،به بیماران مبتلا به" آب سیاه حاد"،توصیه کرد: برای درمان این بیماری باید سریع و به موقع به متخصص مراجعه شود تا توسط متخصص زاویه چشم بازشده و تحت درمان قرار بگیرند.

شمس به افراد توصیه کرد:هرشش ماه یکبار برای کنترل فشار و بینایی چشم خود به متخصص مراجعه کنند.

* علت ایجاد بیماری" آب سیاه مزمن"،بیشتر ارثی است

شمس عنوان کرد:علت ایجاد بیماری "آب سیاه مزمن"،بیشتر ارثی بوده و در این بیماری که بر اثر افزایش فشار داخلی چشم ایجاد می شود؛تخریب عصب چشم بوجود آمده،همچنین کاهش دید ایجاد شده و میدان دید به تدریج کاهش پیدا می کند.

وی به افرادی که درخانواده و بستگان خود بیماران مبتلا به "آب سیاه" دارند،تاکید کرد:بایداین افراد هر شش ماه یکبار برای کنترل فشار داخل چشم خود به متخصص مراجعه کنند.

این فوق تخصص تاکید کرد:افراد مبتلا به "آب سیاه مزمن"،باید درتمام طول حیات خود تحت درمان متخصص قرار بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha