متخصص فیزیوتراپی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بیش از 50 درصد شاغلان كشور در محیط های كاری تحرك بدنی ندارند و به دردهای عضلانی و اسكلتی دچار می شوند.

سلامت نیوز : متخصص فیزیوتراپی و استاد دانشگاه علوم پزشكی تهران گفت: بیش از 50 درصد شاغلان كشور در محیط های كاری تحرك بدنی ندارند و به دردهای عضلانی و اسكلتی دچار می شوند.
 
دكتر فریبا رمضانی در گفت و گو با ایرنا افزود: سن ابتلا به دردهای عضلانی و اسكلتی به دلیل شیوه زندگی نامناسب، بی تحركی در محیط های اداری و نداشتن فعالیت فیزیكی رو به كاهش است.
این متخصص فیزیوتراپی اظهار داشت: بر اساس گزارش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی، سن ابتلا به بیماری های مفاصل، عضلانی و اسكلتی در كشور از 55 سال به 30 سال كاهش یافته است.
رمضانی ادامه داد: در گذشته افراد بالای 55 تا 60 سال برای درمان دردهای عضلانی، اسكلتی به مراكز فیزیوتراپی و ارتوپدی مراجعه می‌كردند، اما امروزه افراد مبتلا 30 سال به بالا به این مراكز می روند.
وی درباره راه های پیشگیری از ابتلا به این بیماری ها گفت، انجام حركات ورزشی مداوم و منظم - حداقل به مدت 15 دقیقه در روز- ، پیاده‌روی روزانه و حركات كششی در حین انجام كار در محیط های اداری از جمله راه های پیشگیری ابتلا به این بیماری است.
رمضانی افزود: افراد با انجام این فعالیت ها می‌توانند سلامت جسمی خود را تضمین كنند و عوارض كم تحركی را كاهش دهند.
رمضانی به شاغلان توصیه كرد، به مدت طولانی روی صندلی ننشینند و به ازای هر نیم ساعت نشستن روز صندلی، 10 دقیقه بایستند یا راه بروند.
وی تصریح كرد، دردهای مفصلی گردن، زانو و كمر، شایع ترین دردهایی است كه امروزه شاغلان در مراكز اداری به آن مبتلا می شوند و این دردها به مرور زمان می تواند عوارض جبران ناپذیری را برای فرد در پی داشته باشد.
این متخصص فیزیوتراپی خاطرنشان كرد، مهم ترین علت كمردرد در كشور، اهمیت ندادن به ورزش است كه موجب شده مصرف مسكن در كشور پنج برابر مقدار مصرفی در دنیا باشد كه همین مساله موجب شیوع 80 درصدی میزان كمردرد در میان مردم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha