سلامت نیوز : رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) گفت: مصرف نمك زیاد و استفاده از فست فودها حتی هفته‌‌ای یكبار عامل افزایش سكته قلبی در سنین پایین است.

سیدهاشم سزاوار در گفت‌وگو با  فارس  شایع‌ترین بیماری در جوامع در حال توسعه از جمله در ایران را بیماری‌های قلبی و عروقی دانست و گفت: باید فرهنگ ورزش كردن را در كودكان نهادینه كنیم تا جامعه سالم و شادابی داشته باشیم.

وی ارتباط بروز سكته‌های قلبی و روش‌های تغذیه‌ای را غیر قابل انكار دانست و توصیه كرد: برای جلوگیری از سكته قلبی، باید افراد را از سنین پایین با روش‌های صحیح تغذیه آشنا كرد؛ این امر با فرهنگ‌سازی توسط خانواده‌ها و رسانه‌ها امكانپذیر خواهد بود.

رئیس بخش قلب و عروق بیمارستان حضرت رسول اكرم (ص) افزود: باید در جهت ترویج فرهنگ مبارزه با مواد دخانی و مضرات آن به كودكان آموزش داده و از مصرف روغن‌های سرخ كردنی برای دفعات مكرر خودداری شود همچنین در استفاده از سوسیس، كالباس، غذاهای آماده و نوشابه‌های گازدار حتی المقدور اجتناب شود.

وی مصرف نمك زیاد و استفاده از فست فودها، حتی هفته‌‌ای یكبار را عامل افزایش سكته قلبی در سنین پایین دانست و گفت: شیوه تغذیه‌ مناسب از جمله استفاده از غذاهای حاوی فیبر، مثل سبزیجات و میوه‌های فراوان و لبنیات كم چرب، احتمال بروز سكته قلبی را كاهش می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha