پنجشنبه ۸ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۳
کد خبر: 267471

همه انسان‌ها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می‌کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می‌خورند؛ در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم؛ آن‌هایی که از طریق رژیم غذایی وزن کم می‌کنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می‌کنند.

چند راز مهم لاغری که از آنها بی‌خبرید

سلامت نیوز:بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی است.
به گزارش  باشگاه خبرنگاران جوان، همه انسان‌ها در طول زندگی خود یک رژیم غذایی را امتحان می‌کنند و تقریباً همه آنها در آن شکست می‌خورند؛ در دنیای واقعی، برای همه ما دشوار است که به یک رژیم غذایی پایبند بمانیم؛  آن‌هایی که از طریق رژیم غذایی وزن کم می‌کنند، بعد از مدتی بیشتر از آن وزن از دست رفته را اضافه می‌کنند.


بهترین راه برای دستیابی به کاهش و کنترل وزن ایجاد تغییرات کوچکی در شیوه زندگی تان است؛ برای کاهش وزن از خوردن صبحانه غفلت نکنید، تحقیقات ثابت کرده است افرادی که صبحانه می‌خورند، بیشترین موفقیت را در کنترل وزن خود دارند، خوردن صبحانه قند خون را تثبیت، چربی سوزی را تقویت و اشتهایتان را سرکوب می‌کند.الهام نوروزی متخصص تغذیه  درباره لاغری سالم، اظهار کرد: برای لاغری کارهای زیادی است که افراد باید در رژیم غذایی انجام دهند، این را نباید فراموش کرد که داشتن رژیم غذایی بدون انجام ورزش تاثیری در کاهش وزن ندارد؛ از این رو توصیه می‌شود در هفته سه روز به مدت ۳۰ دقیقه ورزش کنید.


این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برخی از ادویه‌ها باعث کاهش وزن می‌شود، گفت: خردل، فلفل قرمز، سیر و پیاز را به برنامه غذایی اضافه کنید؛ این موادغذایی حس چشایی را تقویت می‌کند و باعث می‌شود کمتر غذا بخورید و بالاتر از همه اینها، این موادغذایی ۴۵ تا ۷۵ کالری از کالری‌های مصرفیتان را پس از هر غذا می‌سوزاند.


وی با بیان اینکه باید ۳۰ دقیقه قبل از غذا، یک خوراک مختصر، سبک و کم کالری مصرف کرد، ادامه داد: یک برش طالبی، یک هویج، یک پرتقال، یک گلابی، یک تکه نان گندم کامل و باعث کاهش وزن می‌شود؛ ۲۰ دقیقه طول می‌کشد تا مغزتان از معده‌تان پیامی دریافت کند، زمانیکه برای خوردن غذا می‌نشینید، مغر شما این پیام را دریافت کرده است که دیگر گرسنه نیستید و با این روش خیلی کمتر غذا خواهید خورد.


 برای کاهش وزن به موسیقی مناسب گوش کنید

 نوروزی گفت: قبل از اینکه برای خوردن غذا پشت میز بنشینید، موسیقی آرامبخش را روشن کنید؛ با گوش دادن به موسیقی ملایم هم خیلی آرامتر و هم خیلی کمتر غذا خواهید خورد؛ بلافاصله بعد از خوردن غذا دندانهایتان را مسواک کنید، مسواک زدن دندان‌ها بعد از خوردن غذا، اشتهایتان را فروخواهد نشاند.
وی با تاکید بر اینکه برای کاهش وزن باید میزان خواب کامل باشد، گفت: خیلی از افراد از روی گرسنگی غذا نمی‌خورند، بلکه از روی خستگی به سمت غذا روی می‌آورند؛ پس به جای اینکه ۱۵ دقیقه برای خوردن یک کاسه بستنی وقت بگذارید آن ۱۵ دقیقه را صرف یک استراحت کوتاه کنید، همچنین اطمینان یابید که ۷ الی ۸ ساعت خواب شب را به طور کامل داشته باشید.


حرکات کششی، راهی برای کاهش وزن

این متخصص تغذیه گفت: اگر تصور می‌کنید که حرکات کششی بهترین راه برای شروع تمریناتتان است، کاملاً در اشتباه هستید؛ انجام حرکات کششی روی عضلات سرد ممکن است منجر به آسیب دیدگی شود، مهم نیست که چه ورزشی می‌خواهید انجام دهید، بهتر است قبل از شروع ابتدا بدنتان را گرم کنید و بعد حرکات کششی را انجام دهید.

نوروزی اظهار کرد: بهترین روش برای گرم کردن نوع سبکی از همان ورزشی است که می‌خواهید انجام دهید مثلاً اگر می‌خواهید پیاده روی کنید، ورزشتان را با ۵-۳ دقیقه پیاده روی کند شروع کنید، تمرینات کششی ملایم را نیز بعد از تمریناتتان انجام دهید.


وی بیان کرد: اگر سنتان بالای ۵۰ سال باشد دلیل بر این نیست که نمی‌توانید ورزش کنید، حتی اگر هیچوقت در طول عمرتان ورزش نکرده باشید؛ با وجود سال‌های سال زندگی یکجانشینی، هنوز هم می‌توانید به ورزش و تناسب اندام روی بیاورید، در یک تحقیق مشخص شد افرادی که در زندگی گذشته خود ندرتاً ورزش می‌کرده‌اند، به همان اندازه کسانی که ۱۰ سال به طور منظم ورزش می‌کرده اند، می‌توانند به تناسب اندام دست یابند.


چرا با بالا رفتن سن کاهش وزن دشوارتر می‌شود؟

حیدرعلی قربانی متخصص تغذیه اظهار کرد: فعالیت جسمانی و ورزش بدون شک بهترین راه برای مقابله با کند شدن متابولیسم بدن است؛ تغییراتی که با بالا رفتن سن در متابولیسم، ساخت بدن، نیاز‌های غذایی و میزان فعالیت بدن ایجاد می‌شود، کاهش وزن را کمی دشوارتر می‌کند، با بالا رفتن سن، متابولیسم بدن کندتر می‌شود و بدن کالری کمتری می‌سوزاند.
این متخصص تغذیه بیان کرد: گرچه ۱۵ دقیقه ورزش کمی چربی می‌سوزاند، به طور کل ۳۰ دقیقه طول می‌کشد تا بدن به سراغ ذخیره چربی‌های بدن برود؛ اگر قصد دارید وزنتان را پایین بیاورید، باید ۳۰ دقیقه تمرین با شدت متوسط مثل پیاده روی، را سه روز در هفته در برنامه خود قرار دهید.


بهترین ورزش برای کاهش وزن کدام است، پیاده روی یا دو؟

قربانی ادامه داد: یک مایل پیاده روی به همان اندازه یک مایل دویدن کالری می‌سوزاند علاوه بر این، پیاده روی فواید خاصی برای کاهش وزن دارد؛ نیمی از سوخت بدن در حین پیاده روی از چربی‌ها تامین می‌شود اما طی دویدن، کمتر از یک سوم کالری‌های سوخته شده از چربی‌ها تامین می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha