شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 26748
سلامت نیوز :  رئیس اداره بهداشت دهان و دندان وزارت بهداشت گفت: دندانسازان تجربی فاقد مدرك بر اساس فراخوان سال گذشته ساماندهی می‌شوند اما فعلاً فراخوان دومی برای آنان نداریم.

محمد حسین خوشنویسان در گفت‌وگو با  فارس، اظهار داشت‌: ثبت‌نام طرح سامان‌دهی دندان‌سازان تجربی فاقد مدارك رسمی، با ثبت نام آنان در سال 89 صورت پذیرفته است تا فرآیند بازرسی و شناسنامه‌دار كردن این لابراتوارها صورت ‌پذیرد.

حسین چاقری، رئیس جامعه دندانسازان ایران نیز در این راستا در گفت‌وگو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس اعلام كرده بود كه طرح ساماندهی دندانسازان تجربی و فاقد مدارك در سال 89 صورت پذیرفته است كه در این راستا 4 هزار نفر ثبت‌نام كرده‌اند كه طبق آیین‌نامه‌های تعریف شده شرح وظایف آنان در زمینه ساخت پُروتزهای دندان در لابراتوارها صورت می‌پذیرد.

وی به جمع‌آوری مدارك و دسته بندی كردن دستورالعمل‌ها در زمینه ساخت پروتز‌های دندانی در لابراتوارها اشاره كرد و گفت: این امر نیز با هماهنگی وزارت بهداشت صورت می‌پذیرد تا لابراتوارهای فاقد مدارك رسمی بتوانند با انجام قوانین و تحت نظارت بازرسان وزارت بهداشت بهترین كیفیت برای تولید پُروتز دندانی را برای بیماران انجام دهند.

رئیس جامعه دندان‌سازان ایران بیان كرد: دستاورد بزرگ طرح ساماندهی لابراتوارهای فاقد مدارك، حذف لابراتوارهای زیرزمینی است و در این راستا نیز آموزش‌های بسیار مفیدی به این افراد برای ساخت پُروتزهای استاندارد داده می‌شود تا از ایجاد عفونت‌های دندانی بر اثر استفاده از پُروتزهای غیر استاندارد جلوگیری شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • paria ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۰/۱۷
    0 0
    والا ما ك هيچي نديديم ازشون اكه ميخواستن رسيدكي كنن تاالان كرده بودن.
  • غلامحسین احمدی نیا ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    متاسفانه مسئولین محترم هر چند گاهی وعده وعید می دهند ولی عمل به آن خیر.!!!!بعد از 25 سال کار در این رشته هنوز مدرک ندارم.هر کجا هم که بگید سوابق کاریم را برده ام.