سلامت نیوز : مدیر كل دفتر آلودگی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تعداد كمی از بیمارستان‌ها پسماندهای عفونی را امحا می‌كنند و وزارت بهداشت در امحای زباله‌های بیمارستانی از برنامه عقب‌مانده است.

فرهاد پورسخا در گفت‌وگو با  فارس درباره مشكل پسماندهای بیمارستانی گفت: عقب ماندگی وزارتخانه‌هایی نظیر وزارت بهداشت در زمینه پسماندهای بیمارستانی مورد بررسی قرار گرفته است.

وی گفت: معتقدیم اتفاقات خوبی در بخش تفكیك در بیمارستان‌ها صورت گرفته اما هنوز در زمینه امحای زباله‌های بیمارستانی به شكل اصولی كارهای زیادی وجود دارد كه باید انجام شود.

پورسخا تصریح كرد: كمتر بیمارستانی داریم كه در زمینه امحای زباله‌های بیمارستانی خودش را به نقطه نهایی و ایده‌آل رسانده باشد؛ بنابراین از نظر كیفی باید اتفاقات دیگری در این زمینه رخ دهد.

مدیر كل دفتر آلودگی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست تصریح كرد: كمتر بیمارستانی داریم كه امحای پسماندها را به شكل اصولی 100 درصد انجام داده باشد.

پورسخا افزود: اقدامات خوبی برای مشكل پسماندهای بیمارستان شروع شده ولی از نظر كمی و كیفی عقب ماندگی وجود دارد؛ آن چیزی كه مد نظر مسئولان محیط زیست به عنوان سازمان ناظر است در كمتر بیمارستانی انجام شده است.

وی علت این اتفاق را نبود نقشه راه مناسب برای مشكل پسماندهای بیمارستانی دانست و گفت: در طرح جامع مدیریت پسماند، می‌توانند با نقشه راه تدوین شده و با كمك از سیستم خدمات‌رسان این كار را به نتیجه برسانند.

مدیر كل دفتر آلودگی آب و خاك سازمان حفاظت محیط زیست بیان كرد: بیمارستان‌ها باید پسماندهای خود را به شكل درست امحا كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha