سلامت نیوز :  گروهی از دانشمندان از نقاط مختلف جهان در یك مطالعه مشترك، راهی یافتند كه از طریق آن می‌توان میزان یادگیری هر فرد را پیش‌بینی كرد.

به گزارش فارس ، گروهی از دانشمندان بر اساس مطالعاتی كه در مركز تصویربرداری از مغز سانتاباربارا انجام گرفت،‌ دریافتند كه می‌توان میزان توانایی‌ هر فردی در یادگیری را از قبل پیش‌بینی كرد.

این مقاله با تمام جزئیات و یافته‌ها و نتایج در مجموعه مقالات آكادمی ملی علوم منتشر شده است.

محققان، اطلاعات تصویری مغز گروهی از مردم را جمع‌آوری و آنها را با روش‌های محاسباتی جدید بررسی كردند. آنها دریافتند كه انعطاف‌پذیری مغز هر فرد می‌تواند میزان توانایی وی را در یادگیری مشخص كند، آنها همچنین مشاهده كردند كه چگونه نواحی انعطاف‌پذیر موجب پیوند خوردن مناطق مختلف با تركیبات گوناگون مغز می‌شود.

به گزارش دیلی ساینس، «اسكات ت. گرافتن» پروفسور روانشناس و مدیر مركز عكسبرداری مغز UCSB می‌گوید: ما می‌خواهیم با انجام این آزمایش بفهمیم كه توانایی یادگیری شخص چقدر است‌ البته این توانایی در آموزش، مستقل از چگونگی یادگیری و روش‌های آموزش است.

این گروه تحقیقاتی،‌ بررسی‌های خود را بر روی 18 داوطلب طی سه مرحله انجام داد؛ روش كار به این صورت بود كه هر شخص باید مجموعه‌ای از دكمه‌ها را مانند پیانو، با تمام سرعتی كه قادر است، بفشارد، سپس آنها تصاویر ام.آر.آی گرفته‌شده از مغز آن شخص را مورد تحلیل قرار دادند، آنها مغز فرد را به 112 قسمت تقسیم‌بندی و مشاهده كردند كه در حین آزمایش چگونه نواحی مختلف با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كنند.
نواحی مختلف مغز با ماژول‌های مختلف با یكدیگر ارتباط برقرار می‌كنند.

«باست» دارنده مدرك فوق دكترای فیزیك در UCSB می‌گوید: نواحی انعطاف‌پذیر مغز با گذشت زمان تغییر می‌كنند كه این قسمت انعطاف‌پذیر یكی از عوامل مهم پیش‌بینی میزان یادگیری در افراد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha