سلامت نیوز :  قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی گفت: بیماران در طرح پزشك خانواده بر اساس سن، جنس، علایم بیماری، بیماری های پنهان و آشكار و عوامل خطرزای بیماری، گروه بندی می شوند و خدمات متناسب را دریافت می كنند.
 
محمد شریعتی  در گفت و گو با ایرنا با بیان اینكه در طرح پزشك خانواده به ویژگی های شخصی و بیماری افراد توجه می شود، افزود: این طرح بیماران خاص و مزمن را نیز پوشش می دهد.
رییس مركز مدیریت توسعه شبكه بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اظهار داشت: بیماران خاص مانند بیماران هموفیلی در طرح پزشك خانواده در قالب یك مراجعه كننده عادی بطور جامع پوشش داده می شوند.
شریعتی گفت: بیماران خاص برای بیماری خاص خود به مراكز درمانی مختص خودشان ارجاع داده می شوند اما از نظر سایر بیماری ها و عوامل سلامتی در طرح پزشك خانواده مانند سایر افراد، خدمات بهداشتی دریافت می كنند.
وی خاطر نشان كرد: طرح پزشك خانواده، همچنین بیماران مزمنی را كه نیاز به مراقبت های ویژه دارند، پوشش می دهد.
قائم مقام معاون بهداشتی وزیر بهداشت اظهار داشت: مدل پزشك خانواده به گونه ای طراحی شده است كه حتی بیماری هایی مانند دیابت و سرطان در مراحل اولیه در مراجعان، شناسایی می شوند.
طرح پزشك خانواده اكنون به طور آزمایشی در 17 شهر سه استان خوزستان، سیستان و بلوچستان و چهارمحال و بختیاری اجرا می شود و بیش از 500 هزار نفر را در این استان ها پوشش می دهد.
طرح پزشك خانواده، طرحی است كه در آن، افراد زیر پوشش خدمات پزشكی یك گروه درمانی مشخص قرار می گیرند و وضعیت سلامتی و بیماری آنان براساس پرونده سلامت، به طور مستمر پیگیری می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha