شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۲۴
کد خبر: 26758
 سلامت نیوز: متخصص بیماری های چشم گفت: افراد 40 سال به بالا برای ابتلا نشدن به بیماری آب مروارید و یا تشخیص زود هنگام برای درمان آن، یك بار در سال معاینه چشم شوند.
 
دكتر راضیه قیاس وند در گفت و گو با ایرنا افزود: در خانواده هایی كه یكی از اعضای آن از جمله پدر، مادر، خواهر و یا برادر مبتلا به آب مروارید هستند معاینات دوره ای چشم افراد یاد شده باید با فواصل زمانی كوتاه تری - شش ماه - انجام شود تا در صورت وجود آب سیاه، این بیماری به موقع تشخیص داده شود.
وی با بیان این كه آب مروارید، شایع ترین بیماری چشم در كهنسالی است، اظهار داشت: این بیماری در حقیقت پیر شدن شبكیه است و باعث كاهش دید بیمار می شود ولی منجر به نابینایی در فرد نمی شود.
قیاس وند، تاری دید چشم، افزایش شماره چشم و آبریزش در هنگام انجام كارهایی كه چشم به طور مستقیم در آن دخالت دارد را از مهم ترین نشانه های بروز آب مروارید در افراد برشمرد.
وی تصریح كرد، قند خون افراد نیز نباید بیشتر از 180 واحد باشد و چنانچه بیشتر از این میزان باشد، مشكلاتی برای چشم و كلیه ها به وجود می آید.
به گفته این متخصص چشم، چنانچه فرد مبتلا به دیابت، قند خون خود را به موقع كنترل نكند و پرخوری را در پیش گیرد، بدون تردید به بیماری آب مروارید مبتلا می شود و حتی ممكن است خونریزی های چشمی را به همراه داشته باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha