سلامت نیوز :مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشكی اعلام كرد، شمار داروهای گیاهی تولید شده در داخل كشور از 110 قلم به بیش از 600 قلم در دولت دهم افزایش یافته است.
 
 عباس حاجی آخوندی  در گفت و گو با ایرنا افزود: هشت هزار و ‎ 500گونه گیاهی در كشور وجود دارد و تاكنون از این تعداد هزار و ‎ 500گونه به عنوان گیاه دارویی و معطر شناخته شده است.
وی با بیان اینكه میزان زمین های زیر كشت گیاهان دارویی در حال حاضر در كشور ‎ 100هزار هكتار است، اظهار داشت: هم اكنون ‎ 77شركت كشت و صنعت گیاهان دارویی و ‎ 16آزمایشگاه در زمینه تولید داروها با منشای گیاهی فعال است.
حاجی آخوندی گفت: گیاهان دارویی در دامپزشكی، امور بهداشتی، فرآورده های آرایشی و ضد سموم و همچنین به عنوان سموم بیولوژیك مورد استفاده قرار می گیرد.
مشاور وزیر بهداشت در امور طب سنتی، افزایش نظارت و پایش، استانداردسازی طب سنتی و جلوگیری از فعالیت‌ افراد سودجو در این زمینه را از مهم ترین برنامه های وزارت بهداشت در سال جاری عنوان كرد.
حاجی آخوندی تصریح كرد، طب سنتی باید بر اساس مستندات علمی توسط افراد متخصص برای درمان بیماری ها تجویز شود و مردم نیز فریب ادعاهای دروغین افراد غیر متخصص را نخورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha