فرآیند کاهش وزن در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید به سختی انجام می‌شود، اما رژیم غذایی مناسب در کنار انجام حرکات ورزشی در کمک به کاهش وزن این افراد اهمیت دارد.

توصیه‌هایی برای کاهش وزن در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید

سلامت نیوز:فرآیند کاهش وزن در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید به سختی انجام می‌شود، اما رژیم غذایی مناسب در کنار انجام حرکات ورزشی در کمک به کاهش وزن این افراد اهمیت دارد.
به گزارش ایسنا، کم‌کاری و پرکاری تیروئید دو نوع اختلال در عملکرد غده تیروئید به حساب می‌آیند که کم‌کار بودن آن موجب افزایش وزن می‌شود. اختلال‌های تیروئید از مشکلات خود ایمنی، به هم ریختن تعادل هورمون، استرس و ژنتیک ناشی می‌شوند.
سایت ان‌دی تی‌وی در مطلبی به نکاتی اشاره کرده که مبتلایان به اختلال کم‌کاری تیروئید باید به آن دقت داشته باشند و از آن‌ها در جهت کاهش وزن بهره ببرند.
از جمله نکاتی که رعایت آن‌ها در مبتلایان به این اختلال غده تیروئید توصیه می‌شود، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
- گنجاندن مقدار قابل توجهی پروتئین و فیبر در رژیم غذایی توصیه می‌شود. این دو ماده غذایی باعث می‌شود فرد برای مدت زمان بیشتری احساس سیری داشته باشد. علاوه بر فیبر و پروتئین، مبتلایان باید نسبت به مصرف کربوهیدرات‌های پیچیده دقت داشته باشند.
- همچنین در مبتلایان به کم‌کاری تیروئید که به دنبال کاهش وزن هستند، مصرف "ید" حائز اهمیت است. هرچند تامین ید مورد نیاز بدن از منابع طبیعی نسبت به نمک فرآوری شده بهتر است.
- به علاوه کارشناسان به این بیماران توصیه می‌کنند انجام حرکات ورزشی را در برنامه روزانه خود قرار دهند.
- این بیماران همچنین باید از مصرف خوراکی‌های ناسالم خودداری کرده؛ چرا که ارزش غذایی نداشته و موجب افزایش وزن می‌شوند.
- همچنین حذف قند، غذاهای فرآوری شده و سرشار از چربی و کالری از رژیم غذایی به این افراد توصیه می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha