شنبه ۳ اردیبهشت ۱۳۹۰ - ۱۱:۳۲
کد خبر: 26763
سلامت نیوز :معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و داروی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكی از اعلام اخبار موفقیت‌های جدید دارویی كشورمان در نمایشگاه ایران هلث 2011 خبر داد.
 دكتر احمد شیبانی معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اعلام این مطلب، كه امسال در زمینه تولید داروهای با فناوری بالا خبرهای بسیار تازه، خوب و مسرت‌بخشی داریم گفت: خوشبختانه وارد تولید داروهای ضد سرطان شده‌ایم و به عنوان كشوری دارای فناوری ساخت این اقلام، موجب تولد داروهای جدیدتری با منشاء زیست فناوری و برخی از واكسن‌ها شده‌ایم و به طور حتم نمایشگاه ایران هلث، فرصتی مناسب جهت معرفی دستاوردهای دارویی ایران خواهد بود.
وی افزود: قرار است تا زمان برگزاری چهاردهمین نمایشگاه تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی، آزمایشگاهی، دارویی و دندانپزشكی (ایران هلث 2011) دو قلم دیگر از داروهای جدید تولید داخل مجوز عرضه به بازار را دریافت كرده و در این نمایشگاه رونمایی شوند.
وی با اشاره به این كه یكی از مشكلات نمایشگاه‌های ما در كشور، كمبود بازدیدكننده خارجی و میهمان از سایر كشورها است گفت: انتظار می‌رود تا برگزاركنندگان این دوره از نمایشگاه موجب استقبال مراجعه‌كنندگان خارجی با هدف جذب مخاطبان فرامرزی و ایجاد بستر مناسب صادرات گردند.
دكتر شیبانی گفت: ما به عنوان وزارت بهداشت كه متولی سلامت مردم هستیم، به دارو، غذا و تجهیزات پزشكی به عنوان ابراز تامین سلامت نگاه می‌كنیم و جایگاه خاصی را برای آن قائل هستیم.
وی اظهار امیدواری كرد تا با راه‌اندازی و تاسیس سازمان غذا و دارو در كشورمان از این پس شاهد تقویت كیفی و نظارتی تولید و عرضه مواد غذایی، دارو و تجهیزات پزشكی، دندانپزشكی، آزمایشگاهی و دارویی باشیم.
وی گفت: نمایشگاه ایران هلث كه در گذشته با نام‌های مختلف از جمله ایران مد – لب برگزار می‌شد امسال با رویكردی جامع‌تر و وسیع‌تر پذیرای مراجعان خواهد بود.
شایان ذكر است: این نمایشگاه با حضور بیش از 600 شركت داخلی و خارجی طی روزهای 26 تا 29 اردیبهشت ماه 1390 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha