سه‌شنبه ۱۳ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 267631

خشک کردن مو مخصوصاً برای افرادی که موهای بلندی دارند کار دشواری است که اگر صحیح و اصولی انجام نشود، منجر به ایجاد موخوره و وز کردن مو می شود.

چگونه موهایمان را خشک کنیم که وز نشود؟

سلامت نیوز:خشک کردن مو مخصوصاً برای افرادی که موهای بلندی دارند کار دشواری است که اگر صحیح و اصولی انجام نشود، منجر به ایجاد موخوره و وز کردن مو می شود. برای داشتن موهایی آراسته و زیبا و نرم و لطیف، باید موهایتان را به طوری خشک کنید که وز نکرده و لطافتش را حفظ کند.

بلافاصله بعد از حمام موی خود را با حوله به آرامی فشار دهید تا هرگونه آب اضافی از روی آن خشک شود. به هیچ وجه نیاز نیست حوله را به صورت ناگهانی و یا با حرکات تند و خشن روی سرتان بمالید. خشک کردن مو با حوله کاری زمان بر و آرام است که برای مراقبت از موها بهتر است که با حوصله انجام شود.
یکی دیگر از راه های خشک کردن مو، استفاده از کرم های ضد حرارت به مو است. این کرم ها جلوی خشکی ناگهانی و ضعیف شدن ریشه مو را می گیرد. لازم است تا این کرم را زمانی که موها تر هستند روی موی خود بزنید. مثل کرم فیتوکراتین اکستریم یا اسپری فیتوکراتین، سپس با سشوار خشک کنید.
اگر موهایتان خیلی خیس باشند کار خشک کردن آن ها زمان بیشتری می برد. اگر سشوار کشیدن مو طولانی شود آسیب بیشتری به موهای شما وارد خواهد شد. سعی کنید در ابتدا قبل از سشوار کشیدن بیشتر آب موهای خود را بگیرید اما این کار را آرام انجام دهید. اگر حوله شما زیاد خشن و زبر باشد می تواند باعث موخوره شود. برای موهای آسیب دیده یا حتی سالم شما الیاف سازنده حوله می تواند زیادی خشن باشد.
راهی عالی برای اطمینان از سریع تمام شدن خشک کردن مو این است که موهای خود را دسته بندی کنید. دسته بندی موها به دو منظور خوب است: خشک کردن مو و حالت دادن به آن.
اگر دسته های موهای شما بزرگ باشند و سشوار نتواند حرارت خود را به همه موها برساند در نهایت تنها موهایی وز کرده خواهید داشت که هنوز زیاد خوب خشک نشده اند. همچنین آسیب به موها را نیز در نظر بگیرید. باید مطمئن شوید دسته های انتخابی شما به اندازه کافی کوچک هستند تا بتوان سریع آن ها را خشک کرد و آسیبی به موها نرساند.

استفاده از تنظیمات سشوار

سشوار شما به این دلیل تنظیمات مختلفی دارد که همه موها یکسان نیستند. دمای بیشتر برای موهای کلفت تر و دمای کمتر برای موهای نازک و شکننده است. اگر هنوز هم از تنظیمات درست استفاده نمی کنید ممکن است در نهایت به موهایی کدر و بدحالت برسید و یا حتی بدتر از آن به موهای خود آسیب بزنید.
افرادی که موهایی آسیب دیده دارند توجه داشته باشند که موها به آسانی می شکنند. مو درخشش خود را از دست می‌دهد. موها مجعد و غیرقابل کنترل شده و حالت نمی گیرند. در برخی موارد آسیب به بخش اصلی مو حتی می تواند منجر به ریزش مو شود. همه این ها زمانی اتفاق می افتند که شما از حرارت زیاد روی موهای خود استفاده می کنید.
نوک سشوار را به صورت مورب به سمت پایین موهای خود بگیرید تا جریان هوا را سر شما متمرکز شده و زمان خشک شدن موها کاهش یابد. اما اگر این بخار گرم بسیار نزدیک به موهای شما باشد می تواند باعث آسیب های شدید به مو شود. نزدیک نگه داشتن سشوار به موها برای زمان طولانی باعث می شود موها به تدریج سرخ شده و پوست سر بسوزد. همچنین باعث آسیب های دائمی به فولیکول های مو شده و نتیجه آن ریزش مو و پیدایش الگوهای طاسی در سر خواهد بود.

نکات زیر را رعایت کنید:

1. قبل از استفاده از سشوار حتماً از محصولات محافظ حرارتی مثل اسپری ترمیم کننده فیتوکراتین یا کرم موی فیتوکراتین اکستریم استفاده نمایید.
2. از درجه حرارت کم و سرعت ملایم استفاده شود. حرارت بیش از 50 درجه باعث آسیب رسیدن به موها می شود.
3. سشوار باید از فاصله دور (حداقل در فاصله 6 تا 12 سانتی متری) گرفته شود.
4. جریان هوا از سطح موها گذرانده شود و به پوست سر و ریشه موها مستقیماً دمیده نشود. دقت کنید یک دسته مو بیش از چند ثانیه هوا نخورد و جای آن به طور مکرر عوض شود. موها به طور کامل خشک نشود زیرا برای اینکه مو نرم و قابل انعطاف باشد نیاز به مقداری رطوبت دارد.
5. در مورد موهای آسیب دیده باید احتیاط بیشتری صورت گیرد و ضمن استفاده از محصولات محافظ مو، از درجه کم سشوار استفاده شود.

منبع:جهان گستر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha