سلامت نیوز :  رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران گفت: هزینه مستقیم مصرف مواد مخدر در كل كشور بیش از 2687 میلیارد تومان یعنی حدود 45 برابر كل بودجه ستاد مبارزه با مواد مخدر همان سال است.

به گزارش فارس، ایرج خسرونیا كه به مناسبت برپایی بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی كه 22 تا 25 اردیبهشت در مركز همایش‌های رازی تهران برگزار می‌شود، سخن می‌گفت با اعلام این خبر افزود: بر اساس نتایج یك تحقیق در سال 86 شایع‌ترین مواد مصرفی معتادان در سال مورد مطالعه به ترتیب عبارت بوده از كراك و هروئین (44.5 درصد) و تریاك (32.8 درصد) این در حالی است كه این آمار در سال 1383 در مورد كراك و هروئین 20.7 و در مورد تریاك 25.8 برآورد شده بود كه در هر دو مورد شاهد تشدید الگوی مصرف بوده‌ایم.

وی با اشاره به اینكه برخلاف بسیاری از مشكلات بهداشتی، اجتماعی، ابعاد پدیده اعتیاد به راحتی قابل شناسایی نیست، به ضرورت توجه به معضل اعتیاد و هم‌اندشی میان متخصصان تأكید كرد و گفت: در بیست و دومین كنگره پزشكان متخصص داخلی، موضوع اعتیاد در قالب سخنرانی، ارایه پوستر و گفت‌وگوهای دورمیزی مورد بحث و تبادل نظر قرار خواهد گرفت.

خسرونیا ادامه داد: رابطه گسترش اعتیاد و ابتلا به سرطان، تغییر عادات غدایی مردم و رابطه آن با سرطان‌ها طی نشست‌هایی در این كنگره به بحث و هم‌اندیشی گذاشته خواهد شد.

وی افزود: همچنین تازه‌های گوارش، غدد، قلب و عروق، خون، كلیه، ریه، بیماری‌های عفونی، نورولوژی، روماتولوژی و روانپزشكی در این كنگره به متخصصان ارایه خواهد شد.

خسرونیا ابراز امیدواری كرد در كنگره امسال بیش از 1500 شركت كننده و 200 سخنران حضور یابند.

وی اضافه كرد: از تعدادی استادان خارج از كشور از كشورهای آلمان، انگلیس، فرانسه و ... در این كنگره دعوت بشده است.

رئیس جامعه پزشكان متخصص داخلی همچنین از برپایی نمایشگاه جانبی بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران خبر داد و یادآور شد: 50 غرفه به عرضه آخرین دستاوردهای لوازم پزشكی و دارویی خواهند پرداخت.

خسرونیا گفت: در این كنگره پزشكان متخصص داخلی، فوق تخصص‌های رشته مختلف، پزشكان عمومی،جراحان عمومی، پزشكان اطفال و رادیولوژیست‌‌ها شركت خواهد كرد.

وی اظهار داشت: تاكنون حدود 120 مقاله به دبیرخانه این كنگره رسیده است كه در جلسه‌ای كه با حضور بیش از 50 نفر از اعضای هیئت علمی كنگره برپا شده است، تعدادی از این مقالات انتخاب شدند كه به صورت سخنرانی و پوستر ارائه می‌شود.

بیست و دومین كنگره جامعه پزشكان متخصص داخلی ایران 22 تا 25 اردیبهشت امسال در مركز همایش‌های رازی تهران برپا می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha