سلامت نیوز : رئیس مركز مدیریت بیماری‌های غیرواگیر از اجرای نوبت اول برنامه تكمیلی فلج اطفال از امروز در استان های شمالی كشور خبر داد.

به گزارش فارس محمد مهدی گویا افزود: با توجه به اینكه كشورمان با كشورهای پاكستان و افغانستان همجوار است و احتمال ورود مجدد ویروس این بیماری به كشور وجود دارد، هدف این است تا بتوانیم سطح ایمنی كودكان زیر 5 سال را بالا ببریم.

وی با اشاره به اینكه از سال 2000 تا 2011 هیچ موردی از بیماری فلج اطفال در كشور مشاهده نشده است،‌ افزود: در سال 1990 سازمان جهانی بهداشت برنامه ریشه كنی فلج اطفال را به عنوان الگوی موفق به كشورهای دیگر توصیه كرد و آن را در دستورالعمل اجرایی همه كشورها قرار داد و تمام كشورها متعهد شدند تا این بیماری را در سطح جهان ریشه كن كنند.

گویا با بیان اینكه ریشه كنی این بیماری در كشور یك معجزه به شمار می‌آید، خاطرنشان كرد: اگر لحظه‌ای در امر پیشگیری از بیماری فلج اطفال،‌ كوتاهی شود ممكن است شاهد ابتلای همه گیر این بیماری در كشور باشیم و این امر خسارت های سنگین بهداشتی و اقتصادی را به نظام سلامت و مردم تحمیل خوهد كرد.

رئیس مركز مدیریت بیماری‌های واگیر تصریح كرد:‌ پیش بینی می‌شود در این دوره حداقل 600 تا 700 كودك زیر 5 سال تحت پوشش قرار گیرند و انجام برنامه تكمیلی واكسن فلج اطفال هیچ منافاتی با برنامه معمولی واكسیناسیون ندارد و هیچكدام از این دو واكسیناسیون را نباید با تأخیر انجام داد.

وی موفقیت های كشورمان در نظام سلامت را یك افتخار بزرگ عنوان كرد و گفت: بزرگترین دستاورد این افتخار، اعتماد و اطمینان مردم به این نظام است و مردم به این باور رسیده‌اند كه آنچه كه نظام سلامت به آنها توصیه می‌كند حتما برای حفظ سلامت و به صلاح آنها است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha