نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه مدیریت واحد برای اداره امدادرسانی در منطقه وجود ندارد، گفت: بسیاری از مردم همچنان در کوه‌ها هستند و این نگرانی وجود دارد که با بارش‌هایی که در راه است جان این افراد به خطر بیفتد.

برخی از مردم سیل زده بدون امکانات در کوه‌ها زندگی می‌کنند

سلامت نیوز:نماینده مردم پلدختر و معمولان با بیان اینکه مدیریت واحد برای اداره امدادرسانی در منطقه وجود ندارد، گفت: بسیاری از مردم همچنان در کوه‌ها هستند و این نگرانی وجود دارد که با بارش‌هایی که در راه است جان این افراد به خطر بیفتد.

حمیدرضا کاظمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره نحوه امدادرسانی در سومین روز پس از وقوع سیل در شهرهای پلدختر و معمولان و روستاهای اطراف گفت: روز گذشته آقای لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی به این منطقه آمدند و جلسه‌ ستاد بحران تشکیل شد و امروز نیز تمام دستگاه‌های مسئول در استانداری لرستان جلسه‌ فوق‌العاده‌ای را تشکیل دادند.

وی ادامه داد: امیدواریم با برگزاری این جلسات گشایش‌هایی انجام شود. مردم همچنان مشکل دارند و به بسیاری از افراد به دلیل گستردگی خسارت‌ها هنوز امدادرسانی نشده است. توان به اندازه گستردگی مناطق سیل‌زده نیست و نیروهای نظامی نیز پای کار آمده‌اند و امیدواریم نیز امروز تغییر محسوسی شکل بگیرد تا رضایت‌مندی مردم نیز جلب شود.

نماینده مردم پلدختر و معمولان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: هنوز بسیاری از افراد در کوه‌ها زندگی می‌کنند بدون اینکه امکاناتی در اختیار داشته باشند برخی مردم نیز که به شهر آمده‌اند سرگردان هستند چراکه خانه و زندگی‌شان از بین رفته است.

کاظمی با بیان اینکه از نحوه امدادرسانی دستگاه‌های امدادی رضایت‌مندی وجود ندارد، تصریح کرد: ما از کل دستگاه‌هایی که امدادرسانی می‌کنند راضی نیستیم چراکه برنامه‌ای برای رساندن کمک‌ها به نیازمندان سیل‌زده واقعی وجود ندارد و یک برنامه منظم و مدون وجود ندارد تا به افرادی که خسارت دیده‌اند کمک‌رسانی شوند البته در مناطقی که خسارت ندیده‌اند نیز برق و آب تازه وصل شده است و در آنجا نیز امکاناتی وجود ندارد که آنها خودشان را اداره کنند و غذا برای آنها نیاز است اما تامین سرپناه و چادر برای افرادی که به طور کامل منزلشان تخریب شده است لازم است.

وی ادامه داد: من در این جلسات نیز مطرح کردم که با چادر نمی‌توانیم افرادی که به‌طور کامل منازلشان را از دست داده‌اند نگهداری کنیم و باید برای این افراد کمپ‌هایی ایجاد شود که و برای سکونت این افراد از کانکس استفاده شود تا باران در آینده برای این افراد مشکلی ایجاد نکند و باید فورا برای این افراد سرپناه ایجاد شود تا در این بارندگی‌های آینده شاهد تلفات افرادی که در کوه‌ها پناه برده‌اند نباشیم.

نماینده مردم در مجلس خاطرنشان کرد: در پلدختر حدود ۱۰ هزار نفر، در معمولان حدود دو هزار نفر و در روستاهای اطراف نیز ۱۰ هزار نفر منازلشان زیر آب رفته و کاملا در گل و لای دفن شده و بیش از ۲۰ هزار نفر نیز راه ارتباطی‌شان قطع است و نمی‌توان به این افراد امدادرسانی کرد و حتی نانی برای خوردن نیز ندارند به‌صورت محدود بالگردها امدادرسانی می‌کنند اما واقعا مناسب نیست.

کاظمی با بیان اینکه مدیریت واحد برای اداره امدادرسانی در منطقه وجود ندارد، گفت: امروز در این جلسه تصمیم گرفته شد همه دستگاه‌ها زیر مجموعه یک‌دستگاه واحد کار کنند و امدادرسانی هدفمند انجام شود و قرار شد استانداری مدیریت امدادرسانی در منطقه را برعهده بگیرد تا کمک‌ها به دست مردم سیل‌زده برسد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha