امروزه طلاق‌های عاطفی و مشکلات سیستم آموزشی، بحرانی جدی برای سلامت روان کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است .از سویی کودکان و نوجوانان در کانون خانواده با مشکلات حاصل از طلاق‌های عاطفی دست و پنجه نرم می‌کنند و از سویی دیگر سیستم آموزشی ،اضطرابی فزاینده به آنها وارد می‌کند.

اولویت‌ها در آموزش کودکان جابه جا شده اند

سلامت نیوز:امروزه طلاق‌های عاطفی و مشکلات سیستم آموزشی، بحرانی جدی برای سلامت روان کودکان و نوجوانان ایجاد کرده است .از سویی کودکان و نوجوانان در کانون خانواده با مشکلات حاصل از طلاق‌های عاطفی دست و پنجه نرم می‌کنند و از سویی دیگر سیستم آموزشی ،اضطرابی فزاینده به آنها وارد می‌کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه آرمان ،در واقع جامعه ، خانواده و سیستم آموزشی از کودکان انتظاراتی چون بدست آوردن رتبه‌های برتر در امتحانات و کنکور سراسری و...دارند . اما واقعیت این است که اولویت‌های آموزشی و تربیتی فعلی، اولویت‌های ضروری و مورد نیاز کودکان و نوجوانان نیستند.

این روزها کودکان و نوجوانان بیش از هرچیز به کسب مهارت‌های زندگی (مهارت‌های ارتباطی ، حل مسأله ،تصمیم گیری و...) نیاز دارند . آموزش مهارت‌هایی که چون در گذشته در سیستم آموزشی و خانوادگی نادیده گرفته شده است بسیاری از بحران‌های امروز را پدید آورده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha