سلامت نیوز :نتایج یک پژوهش پرستاری حاکی از آن است که هنوز زنان تهرانی برای تأمین سلامت، به رفاه اجتماعی، ورزش، اشتغال و تحصیل مطلوب نیازمند هستند.
    زنان تهرانی برای تأمین سلامت، به ورزش، اشتغال و تحصیل مطلوب نیازمند هستند


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نظام پرستاری، بر اساس این تحقیق پرستاران می‌توانند در راستای تأمین سلامت زنان و سلامت خانواده‌ها به عنوان کارکنان و حافظان عرصه سلامت در جهت فرهنگ‌سازی مشارکت مردان در امور منزل همچنین برای برقراری عدالت جنسی تلاش کنند.

 زنان، نیمی از جمعیت را تشکیل می‌دهند و سلامت آنان زیربنای سلامت خانواده‌ها و جوامع است. مشکلات آنان، بر سلامت جسمی و به وی‍ژه سلامت روان خانواده، جامعه و حتی نسل‌های بعدی نیز مؤثر است. هدف این پژوهش تبیین عوامل اجتماعی تعیین کننده درسلامت زنان بوده است.

بر پایه این گزارش،این تحقیق با رویکرد کیفی و روش تحلیل محتوا و با استفاده از مصاحبه‌های نیمه ساختار با 22  زن 20 تا 50 سال ساکن تهران که به روش نمونه گیری مبتنی برهدف انتخاب شده بودند تا رسیدن به اشباع داده‌ها انجام و مکالمات ضبط، دست نویس، و تجزیه و تحلیل شد.

با تجزیه و تحلیل داده‌ها 6 علت تبعیض جنسیتی، تلاش طاقت فرسا، مشکلات اقتصادی، اشتغال مناسب، ورزش بانوان، رشد فرهنگی و تحصیلات بیانگر معنای عوامل اجتماعی مؤثر بر سلامت زنان یافت شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha