سلامت نیوز : رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران گفت: فلوراید اضافی برای دندان كودكان مضر است زیرا باعث اختلال در مینای دندان‌های دائمی آنان می‌شود.

مجتبی وحید گلپایگانی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: فلورایدتراپی یكی از انواع معالجه برای دندان‌های كودكانی است كه از دندان‌های ضعیفی برخوردارند. این درمان نیز با تجویز و تشخیص دندانپزشك در صورتی كه كودك بتواند آب دهانش را كنترل كند باید صورت پذیرد.

وی افزود: فلورایدتراپی بیشتر در جاهای صورت می‌پذیرد كه فلوراید در آب آشامیدنی وجود ندارد ولی باید دقت شود كه فلوراید اضافی نیز به دندان‌های كودك تجویز نشود زیرا فلوراید اضافی باعث اختلال در مینای دندان دائمی كودكان و در نهایت آسیب دیدن بدن كودك می‌شود.

گلپایگانی تصریح كرد:‌ دندانپزشك زمانی كه تشخیص می‌دهد فلوراید از طریق خون وارد بدن نمی‌شود (آب آشامیدنی) فلوراید را به صورت موضعی از طریق ژل یا دهانشویه برای كودك تجویز می‌كند كه این امر باید در مطب دندانپزشك انجام شود.

رئیس انجمن دندانپزشكی كودكان ایران اظهار داشت: كودك وقتی به 5 سال برسد و بتواند آب دهانش را كنترل كند دندانپزشكان به وسیله قالب‌های مخصوص فلورایدتراپی كه در مطب‌ها باید صورت پذیرد را ب منظور تقویت دندان‌های كودك انجام می‌دهند كه با 4 دقیقه فلوراید تراپی بر حسب نوع فلوراید این امر صورت می‌پذیرد.

گلپایگانی خاطرنشان كرد: فلورایدتراپی باید سالی 2 بار با تركیبی با عنوان سدیم فلوراید صورت پذیرد و در این راستا تركیب دیگری نیز با وارنیش فلوراید انجام می‌شود كه می‌تواند با تجویز و تشخیص دندانپزشك تنها یك بار در سال صورت پذیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha