عضو كمیسیون تلفیق مجلس گفت: اعضای كمیسیون تلفیق با اختصاص 10درصد از اعتبار صرفه جویی یارانه ها به بخش سلامت مخالفت كردند و به جای آن تصویب كردند 2 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برای بهداشت و درمان اختصاص پیدا كند.

سلامت نیوز :عضو كمیسیون تلفیق مجلس گفت: اعضای كمیسیون تلفیق با اختصاص 10درصد از اعتبار صرفه جویی یارانه ها به بخش سلامت مخالفت كردند و به جای آن تصویب كردند 2 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برای بهداشت و درمان اختصاص پیدا كند.

به گزاش فارس، موسی الرضا ثروتی در مورد اختصاص 10 درصد از درآمد هدفمندی به بهداشت و درمان افزود: اعضای كمیسیون تلفیق با این 10 درصد مخالفت كردند و به جای آن تصویب كردند 2 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی برای بهداشت و درمان اختصاص پیدا كند.

وی افزود: دولت پیشنهاد برداشت حدود 11 هزار میلیارد تومان از حساب ذخیره ارزی در بودجه داده بود كه نمایندگان آن را حذف كرده و در عوض هزار میلیارد تومان برای نوسازی و مقاوم‌سازی مدارس و 2 هزار میلیارد تومان برای بهداشت و درمان تصویب كردند.

ثروتی در مورد كل درآمدهای نفتی گفت: از 57 هزار میلیارد تومان درآمد نفتی ابتدا 50 و سپس 52 هزار میلیارد تومان تصویب شد.

نماینده بجنورد افزود: با توجه به اینكه نیاز بخش كشاورزی عمدتا تسهیلات ریالی به جای ارزی است، نمایندگان تصویب كردند 500 میلیارد تومان معادل ریالی از صندوق توسعه ملی برداشت و توسط بانك‌ها به شكل تسهیلات ریالی به بخش كشاورزی پرداخت شود.

وی گفت: اوراق مشاركت 38 هزار میلیارد تومان مصوب شد كه 5 هزار میلیارد تومان آن به صورت نقدی و توسط دولت قطعاً منتشر خواهد شد و بقیه به شكل درآمد هزینه‌ای در صورت تحقق درآمد هزینه خواهد شد.

ثروتی ادامه داد: همچنین هزار و 500 میلیارد تومان برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان تأمین اجتماعی و بازنشستگان كشوری و لشكری مصوب شد و نیز هزار میلیارد تومان برای پرداخت به بازنشستگان كشوری و لشكری مورد تصویب قرار گرفت.

ثروتی در مورد بودجه عمرانی گفت: از 47 هزار میلیارد تومان پیشنهاد دولت 5 هزار میلیارد تومان كاهش یافت و 42 هزار میلیارد تومان مصوب شد.
وی گفت: بودجه 90 از فردا در صحن مجلس بررسی خواهد شد كه پیش‌بینی می‌شود ظرف 10 روز به پایان برسد.

مطابق قانون برنامه توسعه پنجم قرار بود از امسال و بعد از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها 10 درصد از اعتباری را كه با اجرای این قانون صرفه جویی می شود برای ارتقای كیفی و كمی خدمات حوزه سلامت و كاهش پرداخت از جیب مردم برای دریافت این خدمات هزینه شود، كارشناسان حوزه سلامت این اعتبار را حدود 6 هزار میلیارد تومان برای سال 90 برآورد كرده اند كه بر اساس آخرین اخبار در كمیسیون تلفیق مجلس برای سال 90 رد شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha